En lugn natt...

Tänkte ta tag i det där med blogging igen, nu när alla i hela världen bloggar kan jag gömma mig i den grå massan igen och skriva lite skit!


Min son Nils Anders Algot Classon, är nu knappa 7 månader gammal och det är nu mitt faderskap börjar på riktigt!Han har i förra veckan demonstrerat hur man kan vara ”The gnälliest unge in the world”
Stackaren hade feber och en monsterförkylning som besudlade hans arma lilla kropp.
Detta innebär, som de flesta småbarnsföräldrar vet, ständig tillsyn, helst kroppskontakt 24 timmar om dygnet och att skrika sitt högstaste när något inte faller i smak.
Det som inte faller i smak kan vara, äta, sova, bajsa, leka, åla eller bara vara. Ungefär allt som en 7 månaders kan klara av!


Nu får jag detta att låta som om det mellan raderna skulle vra synd om MIG. Givetvis är det JÄTTE synd om mig, men mest synd är det i alla fall om min skrutt som tvingas vara förkyld.
Va?...om det är synd om morsan? Hon som får sova ut på helgerna och får vara med skrutten hela dagarna….ja henne är det jätte synd om =)
Nä skämt åsido, min fru gör ett jättejobb med Nils hemma i Lindome-skogen!
Dessutom kan allt som oftast pappa räkna med att ett skrovmål finns dukat efter jobbet, bara för det kan man ju älska någon!


I dag skall Nils ta gris-vaccinet. Hoppas han inte blir kass igen, pappas psyke behöver återhämta sig några dagar!Pappa och Mamma skall ta vaccinet på torsdag. Det värsta som kan hända är att både mammsen och Nils blir dåliga! Då får pappa hyra in billig polsk arbetskraft för att rida ut dagarna.

 
Dagens notis: Grannen har inte hängt upp sin blomlåda, fast den varit nedvält i 6 veckor, snart hänger jag upp den åt dom.


Dagens notis 2: Nils börjar bli frisk, om inte det framgick. Jag frågade Nils vem den skrikiga sket-ungen var som han anställt som sin dubbelgångare? Han kunde inte svara på frågan, för han kan ju inte prata!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback