Sååå sjukt nervös

Jävlar, jävlar jätte-jävlar!

Snart är det dags att lägga det gamla jonas livet på hyllan, och damma av det nyinköpta pappa-livet!
Jag bara inväntar samtalet från min sambo som beordrar mig att köra henne till en förlossning, vilken som helst".
I vanliga fall gnäller jag och vrider på mig när hon skall ha skjuts, men denna gång lär jag inte säga ett ord.
Denna gång komer jag att vara foglig som ett lamm, dra tråkiga skämt och bita av mina naglar till det tunna vita i början av dem!

Våran barnmroska sa det bäst: Ont gör det, och ut ska den!

Jag är nog mest orolig för min fru, men också lite för mig själv. Jag gör ganska knasiga saker då jag är spik nykter och ganska rofylld, tänk bara vad jag kan göra när min hjärna är hemma! Hujedah migh!

Känslan är lite som när man satt sig i Balder och att säkerhetsbygelns spärr släpper i den långa backen upp mot krönet.... "Hallå....hur stannar man denna, ursäkta men jag är 2 sekunder i från att slungas in i flum-ride kön, kan någon möjligen bromsa lite" 

Konstig känsla som är med hela tiden, man är trött, spänd och nervös hela tiden nu, man vill bara att barnet skall komma...på ett sätt.  Och det gör det ju, fast frågan är mer...när?

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Det blir så bra :) Du klarar detta (också) galant! Gasen i botten och bara kör ;)

2009-03-26 @ 08:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback