brum brum...

Nu går jag i bil-tankar. Då barnet vägrar komma funderar jag skarpt på att fixa mig en ordentlig bil!
Jag kom på de tankarna när jag för 3 månader sen kilade fast min brunstiga 940 i mitt  min-pini garage, lite på sniskan....
Det rök några sido-kofångare och nån lite lack! Plus att jag numera har fulaste garaget i radhuslängan!
Då tänkte jag att jag kanske kunde väga upp den fulheten, genom att skaffa lite fräna hjul att smycka det med.
Jag och svärfar har för övrigt fått ordning på 940´ns hjul, vi hade i folkölets namn, satt bromsklossarna åt fel håll, med det metalliska häljet mot bromsskivan. Inte konstigt att min bil lät som när plåtmannen och hans fru har ljuva älskog!
Min fru funderade på att hoppa ut i farten...av pinsamhet!

OCH...kanske min fru vill åka med i den nya bilen, nu rynkas detpå både näsa och läpp när hon sätter sig i orginalsätet från 96. Ojojoj, mången rumpa har den värmt genom åren.... Det goda ur denna historia är att jag nu vet att min fru inte valde mig för bilens skull!


Appropå rumpisvärmare, min faders rumpvärmare fungerade så bra att hans tyska kollegas brallor tog eld. Farsan var inte sen med att ösa ¨på BBQ sås......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback