Ny polare

Jag har fått en ny kompis!

Man får ta tillfälle i akt, nu när man är 25+, det haglar inte med nya vänner ute på marknaden.

Tyvärr är det svårt att dricka Whiskey med karln, han är blott 2 år gammal!

Han heter Rasmus, och är son till våra kompisar Ella & Magnus. Barnkär som jag är har jag inga problem med att snabbt inställa mig på barns nivå ( min sambo hävdar att jag gör detta även när barn inte är i närheten) och leka coola lekar som wrestling, kuddkrig och gaffel i ögat-skämtet. ( Där när man låsas få en gaffel i ögat och gör ett ploppljud med fingret i munnen när gaffeln lossnar)

Det roligaste av allt är att han kallar mig "Jiddish", detta 1000 år gamla germaska judespråk! Tyvärr talar vi inte Jiddisch med varandra utan fokuserar på svenskan, det är det som är i "lajnen" för Rasmus, och jag anpassar mig!


Vi var för övrigt där på nyårsafton, där vi spelade ett spel som inkluderade bland annat:

Att jag skulle sjunga en lovsång om min bakdel

Att jag skulle dramatisera en barnafödsel, Rasmus mamma tycket inte det var kul att jag jämförde smärtan med en lång innesittande fis.

Att jag skulle hålla tal om hur snygg jag är ( vilket inte var så svårt)

Att jag skulle agera padda


Och ändå vann jag inte!

Och alla vet vi ju hur det är att förlora i spel.

Det är skamfyllt, hatiskt och fyllt med ångest!


Nu har vi lovat att passa min kompis i morgon!

Det ska bli mucho trevligt!
Skulle egentligen sätta in en bild på Rasmus, men då jag inte har någon får ni en på Uggla i stället!
image62


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback