Medaljens Baksida

Nog för att man är en käck kille, en putslustig jävel och en svärmorsdröm i allmänhet. Men när det kommer till att tävla i idrotter är jag bara en enfaldig stackars själ som vill vinna till varje pris!

JAG HATAR ATT FÖRLORA!

Oavsett om det är Yatzy med mormor eller VM final i Bowling, så vägrar jag inse det faktum att jag faktiskt kan berövas på en viktig seger. Jag har alltid bortförklaringar!
Vissa personer ( låt oss kalla dem udda personer) tar förluster med en klackspark...varför??, det bevisar ju bara att man dels är sämre än någon annan, och att man dels accepterar det. Även om jag spelar bridge, ett spel jag kanske inte behärksar, eller som någon inte ens behärskar eller ens vill spela heller för den delen, skulle jag aldrig kunna ta att jag förlorar pga att jag är SÄMRE. No shit sherlock!

Mitt tips, skyll alltid på underlaget, eller materialet som i bowling tex. Utmärkt, och i bland köper folk det till och med! Det funkar i 0,3% av fallen.

Nä, det är lika bra att börja vinna, kanske skall börja redan i kväll på den bemättade ödesmatchen mot min ex-granne Einemark. Om han vinner igen, så riskerar han att bli min ex-vän också, men det känns som om det vore min tur nu!

Är det inte det så finns det ingen Gud!

VINNA VINNA VINNA!

Besatt? YOU BET I AM!

Kommentarer
Postat av: Therése

Jag är lika dan, det kan bli ganska jobbigt ibland. En gång började jag gråta när lillebrorsan, mamma och dåvarande pojkvännen spöade mig i minigolf. Jag skyller på att jag var så ung då, bara 18 (lillebror var 9!!! du fattar...)

Det viktigaste är inte att delta, det är att vinna!

Kommer du ihåg den reklamen förresten, den var bra, fast jag kommer inte ihåg vad det var reklam för, lotto kanske.

Postat av: Fralle

Vi har nästan identiskt inställning! Det ska vara roligt att tävla, och roligt är det när man vinner. Basta!

Minigolf är ett satans påfund, det är få idrotter(för det är väl en idrott?) som man kan sura ut så i som minigolf!

2007-03-22 @ 14:29:04
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback