Tillbax på ruta 2

Okej!

Som di fleste hafver kännedom af!

Så startade jag denna trötta blogg för något år sedan, mest för att utrycka min ilska annorledes än mot min stackars sambo. All ilska som bodde inom mig då kom av mitt plötsliga infalla att sluta förse min kropp med nikotik, i mansmun även kallad snus. Men nu har jag kommit till insikt (igen) att snus är en börda och en last, som jag inte har någon lust att bära...NEVER MORE.

När nyårsafton var som bäst, när Einemarken låg och krälade på alla fyra och letade småmynt, när kocken däckat i sin kamelskinnstring i soffan och när någons telefon obönhörligt badade i nödraketer, avlade jag, min ruttna själ i satans händer och avlossade ett nyårslöfte om att sluta snusa igen.
Nu när priset skall gå upp och allt.
Nu verkar det som om priset på denna vara inte alls skjöt i höjden som väntat, och nu känner jag mig nästan lite blåst på nikotinkonfekten, att jag blivit bedragen av falsk vittnesbörd, att jag slutat i onödan.

I alla fall kan jag glädja min börs med att jag hitills sparat 240 kr. Men att jag känner mig något disorienterad samt en smula död, är dock värdsliga biefekter av mitt beslut.

Med dubbla nikotinplåster och tugummi, och ett lager Onico skall väl även detta bana väg för en ny sundare och förhoppnigsvis snyggare Fralle.

Så nu blev denna nöjesportal, en helt vanlig "sluta snusa blogg" igen. Som den var skapt för.
Räkna med att jag skall bada varenda åsikt rikligt i adrenalin och svordomar.

Fuck snus!

Kommentarer
Postat av: Therese

heja heja!!!!!
Vad gör ni till helgen förresten?

Postat av: Fralle -

Förmodligen det vanliga, Kröka, ligga, slåss och käka!

2007-01-09 @ 12:20:56
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback