President f*in Roadkill

Så var namnet, fast utan "the f-word".

The Rask-man, hade ett releaseparty med sin nya skiva i lördags.
Ett fantastiskt spektakel, och en gudomlig trummis i skepnad av Rask-mannen själv!
Rask-mannen är man till min lilla kusin, vilket gjorde att sambon och jag fick en liten inbjudan på syrrans födelsaedag i fredags.

Jag började aftonen med att besöka min slirige farbror Lars-Göran.
Lars-Görans dotter med tillhörande "kompis" var också där, men valde att hångla högljutt i soffan i stället för att umgås med oss storsinta människor. Festen var ett faktum när den mystiske kill-kompisens namn avslöjades, han hette Glenn, han såg ut som en Khadaffi, men var en Glenn vilket var en bra Ice-breaker i sig! Sedan drack vi Whiskey och läste Aftonbladet.

Vi gick sedan ner till krogen, och träffade bandet, slog en 9:a och inväntade ett hallelujah moment.

När de spelade lät det helt OK, Rasken spelade trummor som en gud, enligt min mening var han kanske lite för bra för resten av bandet. Sångaren såg lite rädd och förvirrad ut, men det flöt på bra.
Dock spelades det i en liten glaskuvös, så ljudet fick lida, men efter att ha lyssnat på skivan tyckte jag det lyfte mera!

En kul grej var det i alla fall, och en efterfest senare var hela min söndag förstörd i bakfylla och tröttja!

Kommentarer
Postat av: Anna Tholinsson

Rask-mannen var helnöjd av din positiva kritik. Vi trillade hem kl. 04:00 och jag var inte i mänsklig gestaltning när jag vaknade på söndags EFTERmiddagen.

Ska ni på Bättre än sist den 27:e, tänkte att vi kunde stråla samman innan spelningen, kanske förfesta eller förförfesta, man vet ju aldrig.

Postat av: Sångaren

Haha hittade hit av slumpen och ser att jag ser rädd ut haha:P Tur av vi blev räddade av myten då, plus skivan dvs.

2007-01-21 @ 19:24:06
URL: http://www.presidentroadkill.com
Postat av: Frallan

Anna: ...och efterfesta hoppas jag givetvis!
Sångaren: Kul att du tittade in, ni vänjer er, det är alltid så i början, jag menar, ni är ju inte lika gamla som rolling stones så ni har ju inte skaffat den erfarenheten än. Det kommer. Har faktiskt lyssnat på skivan igen, ni har en lite lugnare låt där som faktiskt är riktigt bra. Synd att ni inte körde den på Stensjön! Lycka till!

2007-01-22 @ 10:24:03
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback