Lika säkert som oxfilé

Det kommer en vinter, var så säkert.
I dag är det lika rått som att bada i kött utomhus.
Fick skrapa rutor, klä mig i fleece, odla skägg och äta linement för att håll mig varm.
Så visst kommer vintern, den nalkas runt knuten.

Jag gillar inte kyla, det innebär merkostnader i form av el, bensin, gasol ...you name it....
Och här gnäller dem om global uppvärmning när det är så kallt att man kan bygga iglo med rumpsvetten.
Mätaren visade på hiskeliga -1 grad i morse, vedervärdigt kallt, piskande nordanvindar som örfilar upp mig efter en snabb notföljd. Illa!

I går var jag dock på lite finkultur, jag och familjen samt min kulturdoktor til farbror Lars-Göran med.
Vi kollade in syrrans estetklass framföra en överdos av kultur. De var väldigt duktiga, och oväntat roliga dessutom. Som bror min sa, 20 spänn för lite kaffe, lite bulle och lite naket är ett ringa pris för en helkväll.
Nu är mitt behov av kultur mättat för detta år, så nu blir det endast videovåld och damfotboll resten av året.

Det är definitivt lika säkert som oxfilé....

Kommentarer
Postat av: Anna Tholinsson

Sa verkligen Andreas det?

Postat av: Frallan

Yes Box!

2007-01-17 @ 15:35:05
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback