Snökaos!

Det är snökaos ute!
Nästan lite som när man krubbade i bamba på den svunna skoltiden, då skulle alla vara först i kön, inte för att man var hungrig utan just för att det fanns en prestige i att vara först, bäst, störst & starkast.
Numera gäller det att ha mest pengar för att nå den prestigen.
Samma gäller på vägarna, det är djungelns lag, den med störst bil vinner. Har du en lastbil i snökaset är du kung, du är tuttanchamon över alla tuttanchamons:ar! Min 940 lättrycksturbo hävdar sig ganska bra mot alla Clio:s och småbilar, men ganska klen mot bussar!

En stackare körde in i Orange-express bussen i går på Mölndalsvägen, gissa vem som överlevde och gissa vem som fick knacka på pärleporten.... Tragiskt!

Annars är det bra nu, har inte hittat något att reta mig på på länge, och detta retar jag mig på!
Jag fick till och med vifta med vit flagg när jag sa till Lusen att vi har feldimensionerade trappor med för korta steg, men kapituelarde när jag hörde hur jävla dumt det lät.

Nä nu ska jag ringa Lapp-lisan och berätta att våran ordermottagare har massa snö på taket och att lagen skriker böter åt sådan slarvighet, då skulle hon bli förvånad när hon ska hem! Det är ett roligt skämt!

Kommentarer
Postat av: Einemarken

Vad jag minns så var du aldrig först i bamba kön när det begav sig, det var ju jag! =)

En annan oväntad vändning är att det var Andreas pappa som körde orange express igår!

Postat av: Frallan

VA SKOJAR DU!
Det var en oväntad vändning!
Jo jag var först i bland, dåd et var mat som jag gillade typ Blodpudding, mandelfisk, fiskbullar & saftsås!

2007-02-23 @ 08:17:51
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback