När jultomten kysser min fot

Snart dags...
Bjällerklang, bjällerklang...BAH!
Den enda dagen under julen som man verkligen är avslappnad är bara och endast julafton, mestadels för att min ömma moder frikostligt står för julbord, huserum, skinsoffa och lutad fisk! Medan jag, en hårt arbetande slugger, ligger i soffan och beklagar mig för hur resan till julafton varit. Besvärlig, mödosam samt gett mig ett anseeligt åderbråck ( kan också vara skuggan av en gårdstomte, jag vet inte så noga)
Ni som jagar vilt i skogen vet ingenting, jakten på klapparna är på riktigt! Dem ska vara bra, men samtidigt inte så dyra, men samtidigt så dyra att man inte ses som dumsnål,men inte så man måste sätta stereon i pant för att leva på existensminimum. Jag har falerat på samtliga punkter!
Jag är en usel klapp-jagare.
Dock har jag även detta år gjort tomtens jobb åt honom. Han borde kyssa mina fötter!
Det lata aset!

Om jag fick ändra en sak i historien skulle det stå mellan 3 olika saker.
* Ändra min sambos födelsedag till April, i stället för 21 december. Kul att hitta TVÅ fantastiskt genomtänkta presenter samtidigt!
*Mörda Hitler vid hans födsel.Jag skulle nog inte vinna någon populäritetstävling vid tillfället, men rädda många stackars liv!
*Förinta Barbapappa från jorden, då jag aner denna figur vara dåligt tecknad, orealistisk och lite småäcklig.

Det lutar ändå åt alt nr 1.

Kommentarer
Postat av: Fridah

ha en jättefin dag :)

Postat av: Therese

Jag stödjer dig helt i punkt ett! Känner du någon hacker som kan sig in i folkbokföringen? Eller ska vi satsa på kyrkböckerna istället?

2007-12-14 @ 12:28:23
URL: http://kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback