Mitt lilla klot och jag!

Bowling är en härlig sport!
Inget spring, ingen stress, man kan till och med prestera när man är full!
Alla spelar bowling, pensionärer, handikappade, olika husdjur, missbrukare och den kategorin jag tillhör, vanliga mellangamla medelsvenssons.

Sedan är det det där med att vara bra i bowling. Ju mer man lär sig, ju svårare blir spelet.
Jag spelade mot Magnus i går, en precissionssäker slentrianbowlare, som inte spelat på ett tag men spelade ganska mycket i sin ungdom.
Sen har vi jag, en bowlingnarkoman som tillbringar mer timmar i hallen än vad prästen gör i kyrkan.
Jag kan mycket rent teoretiskt och är hyfsad vid spel dessutom.
Men när Magnus börjar med 5 strikar i rad.

Luften går änna ur då.

alla timmar förgäves, allt som förut var kul blir bara...svart!

Så sjukt är spelet bowling. Speciellt om man är en dålig förlorare.
Hädanefter spelas endast mot gravt sjuka personer eller lemlästade.
För det viktigaste är inte att vinna, utan att vinna STORT!
Oavsett om det är Alfapet, domino, skala banan eller hinna först till duschen!
För att förlora, suger !


Kommentarer
Postat av: mamma M

aj,aj,aj stackars min svärmorsdröm!

2007-08-21 @ 07:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback