Tippen och morgonhumör!

I och  med att Mönldals befolkning brukar ha inofficiella tippen-festivaler på lördag, är det ganska svårt att slänga sitt skräp då. 
Plakatet kan avläsas så här: ALLA SKA VARA DÄR. Kikåstippen, utökar helgaktiviteterna genom att trasa samman folks liv och låta dem sitta i en tippen-kö, ifrån pixbo!Kom och ha kul med oss, släng metall, brännbart eller batterier, alla på en gång, årets folkfest, bara på helgen mina vänner! OBS, räkna med att spendera 8 timmar i bilkö! 

Därför och blott därför åker jag till avfallsupplaget på morgonen innan jobbet. Det är då det finns folk där som jag så tidigt på morgonen, överhuvudtaget kan komma överens med. Dvs JAG!
I dag bröts dock den fina gemenskapen med mig själv genom att en tippenarbetare sopade stations-ramperna. Det är då man blir lite nervös för att kasta fel saker i fel conteiner.Jag började med att kasta en matta som luktade  fem nyanser av brunt, givetvis i brännbart-lådan. Detta för att jag tar för givet att en matta kan brinna ganska bra, och om allt vill sig väl, upp!Arbetaren, frustade och pustade. – Pöjk, ska du verkligen slänga den där.

Jag –(Blir förvånad över att han pratat i ”nutid” då jag verkligen redan slängt mattan just där) Ja, eller det kanske jag inte skulle!
Arbetaren: - Jo, men det var ju en sån fin matta.
Jag – Men den luktade ju bajs?
Arbetaren: - Du vet väl att man kan tvätta en matta.
Jag – Du vet väl att man kan köpa en ny?
Arbetaren: - Vi har utmärkta lådor där man skänker saker som är fina till bättre behövande!
Jag –  Men, men…hur fattig jag än skulle kunna vara, så skulle jag inte vilja ha en bajs-matta! Jag väljer väl själv om jag slänga en matta eller inte.Nu gör vi så här, titta i min bil, är det något som du tycker lämpar sig bättre som välgörenhet, så plocka på du bara!Vi kanske ska bygga en rymdstation av farsans trasiga dammsugare?
Arbetaren: Man måste tänka på andra ibland!
Jag: Inte klockan halv sju på morgonen, då finns det tillräckligt mycket ”mig” att fylla hela globen med! 

Sedan kastade jag min skit, och for mot arbetet! Jag hatar mornar.

I dag ska jag passa svärmors hund.Den är lika stor som en bandvagn. Och lika stark.  

En liten replik till Einemarken: Ullared är inte det ställe där jag köper majoriteten av mina kläder. Jag inhandlar också på Cinco i Mölndals stads bro. ( Inte inne i bron utan….jaja)Att jag däremot inte köper leopardmönstrade kavajer till ny-bil-pris, gör bara min karaktär om än mer omfattande!DU kanske skulle må bra av att svida på dig en riktigt billig jävla Ullaredströja någon gång, det finns trots allt (när man letar) ett värde i din person, och inte i materialet som skyler din ludna lekamen. Så länge du inte slänger på dig den där salvan igen som luktade luntad katt, så tycker jag i botten om dig ändå!

Kommentarer
Postat av: Gloom

Det är inte ofta jag är rädd... men när jag åker jag till en soptipp är jag döskraj för att slänga saker i fel container och få skäll av de sura, skitiga men ändå så präktiga soptippsarbetarna!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback