Bildskärm

28251-40


Tack Snälla Windows för att du gör livet så mycket enklare!

I dag var det då onsdag, midweek, det är snart helg igen. Det blir en lugn helg denna gång.
Inga galna upptåg utomstädes, utan lite fotboll och lite slappar-afton står för tröskeln.
Snart dags för mitt årliga Ullared-besök.
Besöket där 98% av ala potentiella julklappar inhandlas.

Jag är lite anti mot Ullared.
Dels för alla maktlystna pensionärs-själar som tror att Ullared är en fristad för avdankade formel-1 veteraner. Jag ska ha dubbla hälseneskydd.
Men mest är jag anti för att jag faktiskt åkte fast för snatteri i Ullared. Av någon anledning när jag provade passformen för plånböcker i min bakficka så gick det så snabbt att jag fick med mig en 30 kr plånbok i bakfickan. Hela Ullared tjöt och blinkade, och barnen grät, när två bestar till vakter tryckte upp mig mot plexit.
Oerhört pinsamt förstås, hela situationen var absurd, jag hade aldrig för avsikt att bestjäla Ullared från en av deras 30 kr plånböcker. Jag( läs min sambo) hade dessutom köpt Ullared-trash för 5000:- Så varför skulle jag?
När jag nervöst skrattade igenom mig min fadäs trodde jag på allvar att min generade flickvän skulle sjunka genom Ullaredsgolvet på plats.
Som tur är fattade vakten att situationen var lite märklig, och att jag inte var urtypen av snattare, och att mitt misstag verkligen VAR ett misstag! Så jag fick fri lejd därifrån.
Därför är jag anti-ullared.
Det var första gången min klumpighet höll på att sätta mig i riktig dålig dager.

Varför kära mor och far, kunde inte jag och min bror delat på hjärnan, varför skulle han få hela??
Detta är en historia som på 9 av 10 möjliga släkträffar kommer upp till diskussion.
Men va fan, det bjussar jag på.

Kommentarer
Postat av: Gloom

Jag har aldrig varit i Ullared, jag har inte blivit ertappad med att snattat en 30kr plånbok... men jag hatar stället ändå!!! Kommer ALDRIG att åka dit!!! Det är inte så shopping skall bedrivas...

Postat av: Sanna

Jag är EMOT Ullared. Man FÅR inte åka dit. FAST, jag behöver iofs lite plastmuggar.
Kan du inte filma ditt besök???

2006-09-20 @ 10:53:45
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: Frallan

Äh nu är ni lite überpretto, det är ju inte direkt något KKK-möte jag ska på!
Jag kanske filmar eländet!

2006-09-20 @ 11:02:07
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Sanna

SNÄLLA Frallis, filma dramat. Jag skulle bli sååå lycklig då. Åhhh vad skojsigt!!!!
JIPPIE. Årets bästa och mest uppskattade film.

2006-09-20 @ 11:05:44
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: Therese

jag åker till Ullared iaf 2 ggr per år. Det är ju hur kul som helst!!! Jag håller med Jonas, man får inte vara så pretto att man missar den upplevelsen ;-)
Jonas: jag kommer ihåg hur ycket sandra skämdes för dig... Oj, oj, oj.. Jag kunde nästan höra hur hon rodnade då hon berättade detta i telefon för mig.

2006-09-20 @ 11:31:42
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Einemark

Du glömde skriva att du även köper 98% av dina kläder på Ullared. De övriga 2% köps i ett skrangligt stånd vid en medelhavs-loppmarknad hos en halvfet turk med stora guldringar, mustig mustach och buskiga ögonbryn! ;o)

2006-09-20 @ 17:40:02
URL: http://einemarken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback