Fralle är bäste dräng

Vad är detta!!! Snö och bjällerklang redan den första november!?
Man blir inte klok på moder-natur och dess jävlighet! 

Jag fick skrapa rutan i morse med min fönsterputsare, jag har inte hunnit anskaffa en kvalitétes-skrapa ännu!Det var kallt, 1 minus, och alla Fralle juniors där nere fick omdelbums flytta från omöblerad 5:a till trång 1:a!Sommardäcken på …givetvis, min bil kände sig som Bambi, och jag som Bambis skjutna moder!Sedan började jag fråga mig för på jobbat, om folk har bytt sina sommardäck!Då verkar det som om folk, på allavar, lämnar in sina bilar på verkstad och byter dem där. Nämen herre jävlar, finns det då inget uns av manlighet kvar i dessa förtvinade sinnen! 

Typexempel här:
Fralle: Har du bytt däck?
Bosse: ( Skrattar som en mobbare) Nej för fan, inte tror du väl att JAG lägger mig i smusten under den där jävla bilen och byter ett sketet däck!
Fralle: Nej, my bad, det var jag som var dum…..(slår mig själv med en sill) 

Jag måste ändå säga (För jag trodde att alla män bytte sin egna däck) heder till alla er som fixar det på egen hand.Vi är ett handfast redligt folk, dock i minoritet, men med en jävla självdiciplin, att byta våra däck.
Vi tillhör den i skuggan fallna ”medelklassen”, som fortfarande lever efter mottot ” Själv är bäste dräng”

De som lever efter  ” Utsugar-mekanikern, som tar orimligt med pröjs är bäste dräng” skiter vi högaktningsfullt i! Och om ni ska tjafsa kom inte med erat "det tar bara en kvart", det är snuskigt billig terapi, så man får igen det i självkänsla!


BYT ERA DÄCK, för det börjar bli halt!

Kommentarer
Postat av: Therese

J byter sina däck själv... SKulle bara berätta det :-)

Postat av: Max

Jag bytte på en däckverkstad! ;)

2006-11-01 @ 12:09:12
URL: http://ramstrom.info
Postat av: Frallan

Therese: Han byter säker dina också, o din manslukerska!
Max: Latmask...springmask!

2006-11-01 @ 12:15:26
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Gloom

Meka med bilar är tom tråkigare än förspel... klart jag lämnar in däcken för byte!!! Fast helst kör jag utan vinterdäck, det gäller bara att ha känsla och ligga på gränsen hela tiden så man vet vart gränsen går...

2006-11-01 @ 12:32:40
URL: http://gloom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback