Finns inga dåliga väder...

...bara gnälliga personer, som inte kan ta att väder är väder!

Text i från en artikel i Aftonbladet i dag:

Kaos utbröt på Essingeleden. Många övergav sina bilar och fortsatte till fots när köerna inte rört sig på timmar.
  – Snart måste jag smälta snö och lapa i mig. Jag har suttit här i snart fem timmar utan mat eller vatten och börjar bli snurrig i huvudet, säger Mikael Ivarsson, 58.
  – Folk går ut ur sina bilar och bajsar på vägen. Det är totalstopp, man tar sig inte framåt.


Okej stanna bandet! Folk gör VAD???
( Ännu äckligare än hästbajs som jag skrev om i går)
Ett tips: Håll er för guds skull, och har ni en ovanligt aktiv tarm-flora, så ta med en big-pack glasslåda i ljusblå plast, och töm tarmen i den! Det är lite snökaos, inte inbördeskrig!
5 timmar....testa och håll er i 3 dagar, jag känner folk som gjort det( visserligen frivilligt men ändå..)!
I bland fastnar man.
Ta det som en man.
...eller kvinna.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag både skrattade och var förfärad över att Expressen hade 6 sidor i början av tidningen fulla med folk som uttalat sig vad de gjort när bussen inte kom (gått på restaurang, ringt pappa etc), väderkartor mm. Efter denna lågjournalistik kommer det enda som varit riktigt obehagligt och viktigt i detta ovdäret nämligen ett förlist skepp med två döda och ytbärgare som riskerade sina egna liv för att rädda andras.. Snacka om prioritering av Expressen...

Postat av: Sanna

Hahahaha, "ovanligt aktiv tarm-flora"!!!

2006-11-05 @ 11:12:39
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback