Korpen propaganda

Dags igen i kväll för den åtråvärda samling korg-gossar, som Musikservice har att bjuda, att entra planen i den ärefyllda Korpen 2 F i Mölndal--Ciiittteeejj!

Korpen är en rolig grej för oss som är lite för bra för att spela i de högre divisionerna.
Finliret är borta, domarens kompetens likaså, men glädjen finns kvar!
Glädjen, det som saknas i de "riktiga" divisionerna, där alla är konstant förbannade på varandra och domaren i 90 minuter. Korpen däremot, där kan man be domaren dra i ens finger samtidigt som man avger en odräglig odör, och alla skrattar åt den lilla lustigheten! Sedan försöker vi döda varandra i 2x 20minuter, sedan skrattar vi igen.

Jag förespråkar korpen, kanske mest för att jag själv aldrig kunde bli bättre, men också för glädjen till spelet! Vi är lite underdogs, som slipper riskerna som tex VM-laget får ta med paparazzi-fjollor och bojkott av stora turneringar!
Vem skulle dra på ögonbrynen om de bojkottar Korpens inomhuscup i lundbystrand?
Jo, iofs jag skulle nog reagera, fast ändå inte, JÄMO har ju bojkottat VM så vem vet vad fyllot pillar igång nästa gång!

Vi kanske inte drar fulla hus, men till skillnad mot tex: lindome GIF, Fässberg och Kållered så kan vi utan skrupler svina till det med odräglig fylla innan som efter match. ingen bryr sig.
Vi har inte ligg-, fest-, eller nikotin förbud som många andra klubbar/ligor har!

Undrar om TV4 vill sända Mölndalskorpen?
Det hade blivit bra underhållning.
Korpen är världens bästa liga!

Kommentarer
Postat av: Anna Tholinsson

Jag slår också ett slag för Korpen, förutom att jag sträckte mig på förra matchen, men det var mitt egna fel.
Oh well.

2006-06-01 @ 17:12:50
Postat av: Einemarken

Drömmatchen är Fralles korplag mot Jitex :)

Det hade jag betalat pengar för att se :-D

Hi hi hi...

2006-06-02 @ 11:01:54
Postat av: Frallan

Jonka: Bara för att du andades styggt om damfotboll, så är du med i mitt senaste blogginlägg!
Kom på Lördag i stället!

anna: Sträckningen är borta tills Turkiet...svisch...yeah!

Postat av: Einemark

Ha ha, det är inte damfotboll jag har så mycket emot...det är mest storleken på planerna dom spelar på....men det har jag redan klargjort här en gång :-p

2006-06-02 @ 11:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback