Jag ska koppla...klick!

När man har ett arbete som kretsar kring telefonen så blir det lätt en 20-30 samtal per dag med olika folk.
När man pratar så mycket i luren vill man att allt ska gå så smidigt som möjligt, man kommer sällan till den man ska prata med med en gång, så då krävs det en liten manöver från den man först pratat med.
Jag kallar denna manöver, vidarekoppling.
vederbörande skall trycka på en knapp, sedan ett nummer och sedan en knapp till.

Chansen att göra fel är mindre än att Påven byggt en onanikojja!

Men de finns de som är totalt hjärndöda och som ALLTID kopplar ner mig.
"Vänta lite så ska jag koppla.....KLICK!!!!!" Borta, finito, dumjävel!
Av de 350 personer som jag skall ringa, finns det 1 person som gör detta mot mig, VARJE JÄVLA GÅNG!
Jag hatar karln mer än pesten!
När jag till slut efter 711 felkopplingar får tag i min kontaktperson, så stönar han " Att han aldrig lär sig koppla".

Jag stönar tillbaka, - sparka eländet, sätt han på att övervaka mjölk-kylen eller vad som helst, sätt han så lkångt från en telefon som möjligt!

En gång frågade jag killen som kopplarbort, bortkopplingskillen, att jag kunde ta fram en kopplingsmanual på internet om han ville. Det ville han inte.
Jag tänkte att "vad skulle du säga om jag tryckte upp 1 låda majonäs i ditt r-----l!", men sa dte aldrig!


Kommentarer
Postat av: Anna Tholinsson

Jonas..du låter så bitter, är du det?!
Ska ni upp till krogen å kolla på "drabbningen" imorgon, isf. kan ni få åka med i våran hopp-å-skutt bil.
Slå en pling vett´ja.

2006-06-14 @ 21:41:27
Postat av: Frallan

Haha, min bitterhet sitter i max 2-3 minuter, men då är jag jeeekligt sour!
Jag ska plocka upp West på vägen, så jag kör nog själv, annars tackar jag för erbjudanet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback