Jag blir gammal

Jag gissar på att den soliga tillvaron och sommar-känslan gör det väldigt svårt att blogga nu för tiden.
Jag anser nog att bloggen är en vintersyssla, när det inte finns något annat att göra!
Jag ser att fler och fler av mina bloggvänner drar ut på tiden mellan sina inlägg, även undertecknad själv!

På Lördag når jag den aktningsvärda åldern av 24 år. ( trumsolo)
Det som förr var spännande och nästan det bästa, har nu blivit ett nödvändigt ont…man blir ju inte yngre direkt!
Men det är i alla fall en anledning att dra hem nära och kära och fira i goda vänners lag!
Så länge det finns en anledning att fira…kan jag väl fylla år dårå!
Taberaset i residens Classon/Borgh kommer att delas upp på olika tillfällen. Dels för att ytan är ringa och dels för att jag inte finner det stora nöjet i att baka mastodont-tårta.
En kväll för släkt, en kväll för brödraskapet & vänner.
Och en kväll för min farbror Lasse, han äter så mycket tårta så han får en egen kväll!

Den ständiga fråga: Vad önskar du dig!
Hm…det är nu man inser att man blivit äldre, hade man frågat mig för 10 år sedan hade svaret varit, en moped, en Tv, ett harem med playboyflickor, en back folköl!
Nu när man har/har haft allt det ( med undanatget att haremet ersatts av en Sambo) börjar man värdesätta hälsa, livet och andra ”djupa” saker!
Jag vet fan inte vad jag önskar mig, jag har aldrig brytt mig så mycket om pengar om jag ska vara ärlig, jag har alltid( läs: nästan alltid) haft så jag klarat mig och jag tror att man lätt blir en gniden sprätt med för mycket!
Jag har en önskan, men den skall jag uppfylla åt mig själv!
Jag skall åka till U.S.A och se en WWE show. (Fattar inte att inte Wrestling slår i Sverige, kräsna jag har ju ändå fallit för den)
Någon gång….när laxen leker och börsen är frodig!

Jag kan i alla fall alltid glädja mig att jag är ett år yngre än min ex-granne, Joel. Jag kommer alltid att vara lammkött när det handlar om oss.

 
Nu är det nästan sommar, bättre blir det inte!


Kommentarer
Postat av: Therese

jag som fyller år nästan precis en månad efter dig (- en dag) vet faktiskt vad jag önskar mig. Känner igen mig lite i det där du säger om "djupa" saker. Jag önskar mig tex en bålskål (vännergänget*blink blink*...)Sarah Jessica Parkers parfym, ny dammsugare (mamma och pappa)Sedan skulle inte lite New York-litteratur skada heller.

Postat av: Frallan

Önskar du dig dammsugaren av mamma & pappa, eller önskar du dig en ny mamma & pappa?? =)

2006-06-20 @ 11:32:02
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Einemark

Hallå Lammkött! Vad önskar du dig? ;)

2006-06-21 @ 11:00:46
Postat av: Frallan

Att 1 liter vatten och 1 l cola väger lika mycket...typ...=)

2006-06-21 @ 14:28:27
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Gloom

WRESTLING?!!! Va' fan Fralle, det rodde jag inte om dig!!! Wrestling... den absolut värsta sortens underhållning efter kricket, baseball och amerikansk fotboll!!!

2006-06-21 @ 14:36:55
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Frallan

Gloom: Du ska inte ro någonstans...varför hymla, det är sports-entertainment när den är som bäst!

2006-06-21 @ 15:29:05
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Gloom

A-ekonomi är mer underhållande!!!

2006-06-22 @ 14:06:09
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Gloom

Nå, blir det nåra gräsfläckar på knäna på midsommarnatten då?!!

2006-06-22 @ 14:07:18
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Frallan

Inte farligt faktiskt Gloomen, jag ägnade aftonen till att släcka törst i stället!

2006-06-27 @ 16:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback