Fuck you facket!

I dag kom jag på något lustigt! (jag fick en tanke alltså!)

Jag är fortfarande med i Handels-facket, trots att jag är säljare. fast jag egentligen borde vara med i något annat fack i stället .
Handels var tydligen bara för lager-råttorna, en liten frukostklubb för de mindre lyckligt lottade helt enkelt!
Jag har varit med i Handels i 3½ år...gladerligen pröjsat arma 400:- i månaden, till fel JÄVLA FACK!!

Jag har aldrig intresserat mig för facket, utan mest sett det som en "bra att ha"-grej.
Eller en anledning till att få lite post för en gångs skull.....
Min insikt kulminerade i att en företrädare från Da Fack, kom till jobbet häromdagen!
Jag tjingsade : Tja, Hur går bizness?? Vad heter Bil-handelsn fack? Handskfacket?? Hahah...
Den mycket välklädde herren harklade sig och sa att han inte tyckte det var så roligt!
Jag surade en stund, men kom på efter ett tag att jag skulle fråga honom om jag kunde välja fack eller om jag måste vara bunden till "Herr-Monockel-PG-Gyllenhammar-wannabe-facket", som farbrorn företrädde!
( sa det inte riktigt på det sättet, men fatta grejen)
Då frågade han om inte jag var säljare.
Jovars, sa jag!
Då Skall du inte vara med oss, utan HTF, sen log han ett hånleende och visade sina gula masätna tänder!
Jag fick inte ensa smaka på den fackliga smörgåstårtan som facket så frikostigt bjöd på.

Varför säger inte någon något!

Jag skall ha pengarna tillbaka....det blir 168.000:- spännisar!!!
Ge hit ...jävla lurendrejerifack.
Fack you!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, stackare!!
Skämtet med handsfacket var JÄTTE roligt, måste ringa syrran!!
"Nathalie, vet du vad min blogg-kompis Fralle skrev...??"

Postat av: Fralle

I bland så får man till det...
Hälsa syrran!

2006-01-19 @ 08:57:22
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Sanna

Vi kanske kan förfesta till din blogg, bra tips!!

2006-01-19 @ 11:40:09
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: sanna

Nu har talat om för både Cicci och Ella att du och jag är ovänner...
Vi är väldigt besvikna på dig Fralle!!

2006-01-19 @ 15:10:48
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: Fralle

Yeah yeah...det är väl jag som skall vara besviken!!!

2006-01-19 @ 16:33:31
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback