Vi vill se, Anna-C

Varför säger man egentligen att ”vi” har vunnit Guld, eller Silver eller whatsoever!
I ”vi” ingår ju ”jag”, och jag har verkligen inte tillfört tex skidsporten någonting. Jag har bara bespottat den genom att själv åka 200 m längskidor, mestadels på bakdelen!
Men det är ju trevligt! Att vara svenskinnebär ju i princip, att man bara behöver "vara" för att vinna automatikst  genom att någon annan är duktig!
Måste det ske någon form av motprestation då?
Anna-Carin Oofsson kammade ju ändå hem ett silver till mig i dag, oj som hon fick skjuta och kämpa. Det känns ju dumt att bara få, och inte ge..( sa flickan)
Nu frågade jag ju aldrig A-C om ett silver, men en sådan spontanitet måste enligt min goda uppfostran uppskattas!
Jag funderar på vad A-C uppskattar mest.
En Autograf från Dan Bäckman…eller en bilstereo utan kablage ( Det är fan en Sony spelare, så så illa är det inte)
Jag menar, jag kan ju inte skicka mina livs besparingar, hon tog trots allt  ”bara” silver!
Fast det var grymt....jag är impad!

Min gode kamrat K på jobbet är av annan uppfattning:
"Jag är besviken, och känner sig trampad på, för att hon inte tog hem guld.
Hon får så mycket sponsor pengar, hon får åka skidor på jobbet och dessutom får hon vara med i TV.
Och ligger hon några sekunder efter, ja då får hon väl ta i lite till…det är väl det minsta man kan begära.
Komma hem med ett sketet silver, silver har vi i besticklådan hemma, äh…hon kan fan stanna i Turin.
Hon behöver ju inte komma hem nåt mer…här ägnar man dyr tid till att heja och titta och bry sig, och vad får man, sketet katt-silver!"

Sedan drar K några könsord som bara sades då TV´n var svartvit!

Ja, så kan man ju också tycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback