Tvi vale

Det finns två olika sorts folk på denna jordeskorpa.

Folk 1: Vaknar efter 8 timmars djup sömn, kysser väckarkloockan när den ringer. Tar på sig morgonrocken, sträcker sig. Gör en smäktande frukost till sig & sin sambo med levande ljus & en obegripligt mysig ballad spelandes på sin luta. Lysnar på fågelkvittret i en kvart. Njuter av morgonens härliga ankomst. Duchar i en halvtimme, tar på sig kläderna man plockat fram kvällen innan, kör nästrimmern, på  med luktagott! Går ut med hunden i en halvtimma, åker sedan till jobbet och kramar alla sina medarbetare och nyper dem snygga i stjärten.

Mitt folk: Snoozar väckarkloksfanskapet tills jag får panik och inser ganska snart att jag aldrig kommer att hinna i tid till jobbet. Letar efter morgonrocken, den finns nog underst i klädhögen. Skiter i det. Gör en frukost av 4 torra bröd & lite för gammal leverpastej som stoppas i påse för förtäring på jobbet. Försöker få reson på min allt annat än fagra knarkar-röst, då den måste vara fräch om 15 minuter. Jag kastar kotte på fåglarna som irriterar mig med sin falsksång. Jag förbannar morgonen och dess ruttna betingelse.
Jag tar på mig något som jag tror är tvättat. Jag sprayar på mig sambons parfym, hatar mitt ansikte, för att sedan skrubba bort kvinnolukten med T-Röd & svinto. Jag rycker näshåren för hand.
Jag håller ut pudeln utanför balkong-räcket och väntar på trycklättning, har jag tur så skiter hon inom lopet av 30 sekunder. Sedan åker jag med sömn i ögat till jobbet, låser in mig och sitter där till halv 9.

Fan vad jag är trött på att vara trött ( på morgonen)


Kommentarer
Postat av: Danne

En fantastisk morgonresa!
Jag är mog folket mittimellan. Jag brukar vara grymt glad och pigg men samtidigt kan jag vara riktigt ovillig att göra något bra.

Postat av: Gloom

Vad skönt, för första gången känner jag att jag går på "den gyllene medelvägen"...

2006-02-08 @ 10:01:48
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Therese

välkommen i klubben... Blev idag tvingad publicera en upprättelse för J på vår blogg pga av min morgon..

2006-02-08 @ 11:05:23
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Frallan

Två "midways" och 1 medhållare!
Det artar sig!

2006-02-08 @ 13:38:37
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Einemark

Vad fan är det för liv ni lever? Har ni inte flex heller för den delen? ;)

"Har man pudel får man skylla sig själv" - Gammalt djungelordspråk

2006-02-08 @ 14:58:31
URL: http://einemarken.blogg.se
Postat av: Frallan

Du Eine....tyst.
Om du inte repekterar mitt brunkrulliga mumintroll, så ber jag henna att kissa på din mammas matta igen!

Flex är för glidarjobb....

2006-02-09 @ 12:33:44
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Gloom

Jag har aldrig hävdat att alla svenska serier är bra, men de följer i alla fall inte samma förutsägbara mall som all amerikansk smörja gör!!!

Länge leve "Lackalänga", där fick man se fetta!!!

2006-02-10 @ 18:09:23
URL: http://gloom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback