Melodi Grand Prix

Det har varit lite Blogging sista tiden…men det har också varit det bästa OS någonsin!
Snabbresumé av Melodifestivalen deltävling 2 i Karlstad!
Jag fick lite sura uppstötningar när Lena PH fjäskade med Färjestad-land.
I Göteborg dricker vi inte Löfbergs Lila….om ni fattar!

Lena PH: Kvinnan drar sina torra smålandsskämt, och det ser ut som hon fönat håret endast på hennes vänstra sida, med värdens fetaste hårfön. Frillan är helt feldimensionerd och av alla saker, stör jag mig på detta tävlingen igenom!
Var är du Settman?
Varför skall vi få dras med Vetlandas fisk-Lena….hon är ju för fan ihop med Martin Björk. Borde det inte vara själ nog till ”kicken”??
Jag gillar melodifestivalen, men starfältet i Karlstad luktade apa.

Magnus Carlsson
är möjligtvis ett undantag, hans låt var i närheten av duglig!
Kicki falukorv lät som alla andra schlagers, men hon gjorde det bra och därför gick hon vidare!
Östen med Pesten ville ha en kaka till kaffet, jag vill ha öronproppar till landsplågan!
Tro mig, denna låt kommer spelas flitigt på radion…även om man tycker den är fräck nu, kommer man ruttna invärtes efter några maraton på Radio City!
Elephantz, gav en undermening till ” En elefant promenerade…” , barnen kommer nu att gråta hejdlöst riket runt på dagis-samlingarna så fort någon nämner ordet elefant.
Elefanterna såg ut som belgian-blue käkande Teletubbies.
Velvet vill bli en ny Madonna, då rävs det en låt som man kommer ihåg i mer än 2 sekunder!
Niklas Wahlgren gjorde sin ballad väl, men han har varit kompis med ”Mojje” så han går också bort!
Dem andra kommer jag inte ens ihåg, så dem var väl inte så bra heller…

Mellanakten: Vad i helvete vad det där? Så kulturellt att de kulturella mår illa!
Tur att denna omgång inte var i Göteborg, då hade jag krävt pengarna tillbaka!

Betyg:
En hink att spotta och fräsa i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback