Kick Off

Sedan vårt lilla företag blev ett av Möndals snabbast växande företag och ökade X antal miljoner i omsättning, har vår ledning bytt ut Kick-off:er på mallorca och Skottland till Fina middagar på 5 stjärniga slott och herrgårdar.
 Där  örfilas man av servitrisen om man man inte sträcker tillräckligt på lillfingret vid kaffet!

 I stället för en weekend av fylla, slagsmål och betal TV, svidar vi på oss gördeln och pratar fint med viktiga leverantörer och personligheter!
Dett är trevligt missta mig inte, fin mat och vackra miljöer skall man vara tacksam för att få uppleva.
Men den råa hjärtliga stämmningen bland oss "workers" trubbas av en smula då vi är ett gäng sköna slackers som egentligen bara vill dricka turbotratt och fisa ut elden på stearinljus.
En hamburgare på hardrock hade funkat hur bra som helst!
Fast  jag förstår ju ledningen också...klart att dom vill visa upp vad vi går för inför viktigt folk!

Men i dag överaskade vår försäljningschef oss med en fantastisk dag!
Vi var på Hindåsgården i ..hrm ja...Hindås!
Där fick vi efter en trevig konferens, åka SKIDOR!
Fralle har inte åkt skidor sedan han tyckte det var äckligt att pussa flickor.
Det var en stafett på 4 x 400 m. Jag kan ju säga att när jag började åka så ledde vi med ett halvt varv. Sedan på hälften hör jag en mullrande röst " Nu kör jag om dig" och förbi kommer Norrlandsäljaren med full fart och förnedrar mitt fejs totalt.
Jävla norrlänning, ni måste ju åka 400 m skidor bara för att hämta posten, hur rättvist är det??
Dessutom satte jag mig på ändan (mer en 1 gång)så att hela "Sparbössan" visade sig och givetvis tog chefen ett kort precis då!
Jag kallas nu, Fralle " Sparbössan" av dem som vill mig illa!

Jag hatar skidor.
Skidor är för mesar!
Pulka är för män!

Sedan fick vi ett par Öl för att relaxa på Hindås SPA, med ångbastu, jet-stream och bubbel!
Det var det bästa, att med blodsmak i munnen efter döds-loppet på skidor, få slänga sig i en pool, korka en Öl och sedan basta!

Nu är jag bra trött!¨
Konferens i morgon med, fast på Slott denna gång i Kungälv!
Ge mig hjortinnanlår...
Tänk om nån moonar under middagen...det hade varit en syn för gudarna!

Dagens sämsta: När jag märkte att jag inte kunde "trampa" med skidor, så stavade jag mig igenom hela loppet. Mina armar är nu väldigt väldigt ömma.

Dagens blodsmak: När jag skulle äta grillkorv efter loppet som någon vänlig själ grillade ute i det fria på öppen eld, så satte jag den sötstarka senapen i halsen och höll på att hösta upp de inälvor jag inte hostade upp under loppet!

Jag är otränad.....BASTARD!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback