Min hobby

Bowling är min sport!
Du och många med dig, må tycka att bowling inte är en sport, utan en form av social aktivitet,
Det är klart, går man ner till hallen och kastar 10 slag på måfå är det väl så, men vill man slå 12 strike i rad och känna att man behärskar spelet, då är det ta mig fan en sport.

Spela bowling är som att ligga sked.
Man får inte ligga för långt i från, och inte för när.

Jag blev aldrig någon bowlingspelare, nästan enbart för att jag är en så fruktansvärt dålig forlorare.
Jag hatar allt och alla, spyr galla och svär åt barn när jag spelar bowling, förutsatt att det går dåligt. Går det bra är jag allas vän och beskyddare samt ev gudfar. Därför har jag och Joel brytit oss ut ur bowlingklubbträsket och spelar på fredagar mot varandra. Vi känner varandra såpass bra att vi kan svära och slå på varandra utan att det infekterar någon vänskap.

I kväll hade jag tänkt vinna för 4 gången i rad.
Siktar på minst 2 st 200 serier!

Må bäste bowlare vinna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback