Att strypa en älg

Om det någonsin skiter sig med säljyrket så vet jag vad som stundar min framtida yrkeskarriär.Jag ska titulera mig Älg-strypare. Jag kommer sedemera att strypa älgar, med fäste i Lindome. Tänk när min sambo kommer med sin barngrupp på dagis i full skyddsutrustning och suckar stolt: där är min framtida man, han är barnens hjälte och alla kvinnors våta drömmar ( man kanske inte säger så till barn, men ponera för guds skull) Där står jag, i full fart att strypa en ilsk älgkalv, i klädd ninja kläder, och räddar dagen. Vi har haft flitiga diskussioner med Lindomebor på jobbet i dag ang älg. Vi har kommit fram till att det i de allra flesta fall finns mindre riskfyllda avrättningar än just strypning, men kontentan är desamma, strypa ger en saftigare tim-penning än tex skjuta, det ser manligare ut och älgen väntar sig det inte!Jag kommer nog att börja med kalv, och sedan jobba mig upp mot skogens konung himself i sinom tid.Min gamla hemort kommer att tacka mig! Och så har jobbet börjat igen, sommaren börjar lida mot sin död, och allt jag hade har långsamt börjat föruttna och finns blott i minnesbanken!

Sommaren gick fort. Väldigt fort! Nu kommer den eviga istid som i mansmun kallas höst att långsamt förmultna mitt fejs till gråskala!

Hösten är för övrigt en osedvanligt okarismatisk årstid, på minner om en kille i klassen i 7:an, ingen ville ha med honom att göra men lik förbannat fanns han där ändå jämt!
 Nu ska vi se vad denna höst skall leda till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback