Tapetklister

Haha, en liten stämmningslättare så här på regniga måndag, i alla fall för mig!
Jag tittar ut från kontoret och ser in pubertal pryo, som fått den otacksamma uppgiften att utomhus fylla en container med gipsskivor.
Astra bygger nytt, och denna stackars pryo lyckas inte kasta in gipsskivorna i containern, de envisas med att hoppa på kanten och sedan ut igen.
Tänk vad lite som behövs för att göra mig glad, andras misär och olycka…det är för härligt!

I kväll skall jag på lillsyrrans teater, jag är ju kanske inte den mest kulturella betingelsen i denna kommun, men det ska bli kul att se henne agera!
Samtidigt svider det lite, då jag själv ångrar att jag inte började med teater när jag var ung och fertil!
Jag blev lite besviken då jag väntade mig snittar och Bindefeldt, men det var en gratisuppsättning för 45 pers, så jag får köpa med mig lite jordnötsringar eller nåt!

Tapetserade i går, mönsterpassade (svindyra) tapeter, för varje miss jag gjorde såg jag pengarna blippa i väg likt en pokermaskin!
Tur att jag hade min välutbildade bror med mig!
Han är visserligen utbildad inom området ekonomisk historia, men har en känsla för tapetsering likväl!
Morsan och farsan fördelade inte sina arvs-anlag enligt rättvis modell, så brorsan fick ärva det mesta som krävde kunskap, jag fick i alla fall talets gåva, och sedan är jag en jävel på att ….hrm…bygga lego?
Numera kan jag lägga till mönsterpassning av tapet på min kunskapslista!

Man skall inte snåla med tapetlim, som min sambos pappa sa EFTER vi satt upp våden på väggen!

Som sagt, mycket renovering är kvar och jag hinner inte med annat just nu!
Hela fotbollslaget är vansinniga eftersom jag inte hinner uppdatera korpen-hemsidan!

Men som jag sagt så mången gång, det skiter väl jag i!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback