Släpvagn någon?

Hehe…
I går så skulle sambon min och jag göra lite inköp på ett lokalt byggvaruhus.

Det blev en del golv och kakel och bänkskivor som var lite för stora för min 940-omega utan turbo, påpassligt nog fanns det släpvagnar som man kunde hyra!
Så när vi nästan var klara och skulle lasta på, slog det mig att jag måste tipsa Blogg-land om något…..
Hyr aldrig ett släp, om du inte har en DRAGKROK!
Jag var redo att klä mig i vit säck och be någon dra ”första sten”….DUM I HUVUDET!

Klockan tickade på mot 19.10 och vi fick inte tag i någon med en dragkrok.
Min farbror sa först att han var i närheten, men efter att han fattade att ingreppet krävde hans dyra tid och hjälpinsats ångrade han sig och var helt plötsligt i Balltorp!
Alternativet var att min körkortslösa sambo fick sitta i bagaget och hålla släpet med handen!
Men i och med att hon nästan kastar in handuken vid inköp såsom en lite mjölk på ICA, så vart det avslag även på den idén!

Panik!

I sista sekund hörde Sandras mamma av sig och som en riddare på vit häst uppenbarade hon sig med sin gyllene dragkrok.
Klockan var 20 över 7, och varuhuset stängde 8!
Alfahannen i kassan, påpekade vikten av att vara tillbaka med släpet klockan 19,30, alltså om 15 min.
Jag ljög och sa att det minsann inte var några problem!
Nästa problem, efter att ha lassat ut allt, panikringt brorsan, så skulle jag bara backa ut bilen från gården hemma.
Bara BACKA…..MED JÄVLA SLÄP!
KUL!

Jag blev en halvtimme sen och mannen i kassan hade nog gärna använt mig som diskus när jag sprang förbi med el-sladden till släpet och tackade så gott!
Varför ska det alltid bli så stressigt!

Nu skall jag bara köpa lister & dörrar, sedan är det bara arbetet kvar….jag som tycket måla var arbetsamt!

Kommentarer
Postat av: Therese

Sån't här händer bara dig Jonas...

Postat av: Einemarken

Varför ringde du inte mig för? =) Jag har dragkrok....och jag kan backa med släp också....ett riktigt fynd är jag ;o)

2006-04-20 @ 13:52:26
Postat av: Therese

hadehan inte ringt dig Joel? Det tog jag för givet när han skrev att ".. vi fick inte tag på någon med dragkrok"
Sedan så undrar jag vad det är för klocka jonas använder sig av? När de föröskte få tag på någon med dragkrog så var klockan tjugo över sju dvs 19.20. När Sandras mamma väl uppenbarade sig så hade de 15 minuter på sig att lämna tillbaka kärran som skulle vara tillbaka 19.30. Det går inte ihop för mig... :-)

2006-04-20 @ 14:00:08
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Frallan

jONKA: Jag fick panik, därför måste jag missat det, fick för mig att du inte hade krok!
Tess: tss..detaljer...jag skrev det ur ett ursinnigt sinnelags synvinkel!

2006-04-20 @ 14:26:37
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Einemark

AHA TESS! Där slog du huvudet på spiken! Fralles alibi håller inte!! Det finns en tidslucka i hans berättelse där han skulle kunna ha hunnit med mordet!! :)

I själva verket är det han som styr byggvaruhuset med järnhand och den lilla alfahanen som används som diskus!

Jag säger släpvagnsuthyraren med murarsleven i cementblandaren!

2006-04-20 @ 14:59:33
Postat av: vardag

Hmmm tycker jag känner igen mig i väl valda delar av storyn.... suck... fråga vi nu måste ställa oss är hur länge blir lister, dörrar m.m. liggande innan de fyller sin funktion.... i vårt hus firade vi 1-års jubileeum för listerna som ligger snyggt buntade på golvet ... högtidligt var det... tårta och sång... suck...

2006-04-20 @ 16:46:26
URL: http://vardagsont.blogspot.com
Postat av: Frallan

Grissom: Så måste det vara, du måste ta värvning i C.S.I!
Vardag: Ett tips, limma upp listerna, då behöver du bara mäta/såga lite, det går på en halvdag!

2006-04-21 @ 07:53:20
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Henkepenk

" Varför ringde du inte mig för? Jag har dragkrok....och jag kan backa med släp också....ett riktigt fynd är jag"

2006-04-21 @ 19:07:25
URL: http://upplocket.blogg.se
Postat av: Frallan

Det tror jag säkert Henkemannen....

2006-04-24 @ 08:42:01
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback