Vem kom på snuset då??

Undrar hur den mannen som uppfann snuset tänkte. "Här har jag lite brunt klet som både smakar & luktar som gammalt mås-arsel. Nu slänger jag in det i munnen, och beter mig som vanligt" Sorglig figur det där...måste varit en gammal tok...

...och då har vi ändå inte kommit till han som upfann cigaretten....och således även lungcancern!

Första dagen ( I Söndags) var första dagen på över ett år som jag var snuslös. I vanliga stor-snusar fall brukar jag konsumera 1 ochenhalv dosa per dag! Att gå från det till nada var ganska frusterande för min nu så klena själ. Tänkte på snus hela dagen men var helt klar över att 1.a dagen är den allra j*igaste, och sedan blir det bara bättre. Men jag var tvungen att tävla mot mitt eget psyke och knäcka mig själv till den grad att...ja tills dess att jag är kung över mig själv...=) Kungen av Mölndal...tada

I vanlig ordning far jag med osanningar för mig själv, då jag vet av tidigare erfarenheter att de första 3 veckorna är som att sitta fastlimmad med stjärten i ett bålgetingbo. Fast med läppen då...det svider i hela den härliga läppen av begär & Abstinens. Jag sov nästan inget natten mellan Söndag & Måndag. Jag kände mig stressad, ångestfylld och allmänt as-taskig. Jag gick upp mitt i natten för att leta gamla använda snusar , som kunde trillat bakom soffan eller nåt. Till allas vår lycka fanns där endast råttor av damm. Och jag behövde inte bryta min svit på 1 hel dags nikotin-frånvaro. **hallelujah**

Nu är huvudet segt som fläsk men begäret minskar lite för varje dag som går. det var värre i går.

Jag kommer att fixa detta, lätt...fast det är riktigt svettigt jobbigt.
It´s hard to be the king!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback