Pensionärs-krig på mottagningen

Besökte då som sagt Herr Doktööör i morse!

Det var ett vanligt rutinbesök, där han tog lite prover och skulle återkomma om 14 dagar för att bekräfta eller dementera sjukdom.

I vänthallen så flockades pansjisarna som skulle ta den årliga vaccinationen mot höst-influensan.
Några pansjisar hade tagit med sin sin bästa pansjis-polare, och bönade för syster-yster att just deras kompis var speciell & snäll, och att just hon kunde få bli vaccinerad, trots att hon inte var patient hos min Doktor. Syster vägrade, och tantan blev vansinnig och hotade med att byta till annan doktor.

I och med fågel-fluensan som råder just nu, börjar det bli lite pansjis-hysteri, och de skall vaccinera sig mot allt och alla. Ta en alvedon och gå och lägg dig pansjis. Jag nöjer mig med att bli pigg & glad igen. Det kommer jag bli snart!
//Fr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback