Skjut min gås!

Oj vad lurad mitt fejs blev i går då!

I bister höstkyla, regn & lera lurade min sambo i väg mig ut på "The main event", Lindome-town´s största happening, den omtalade & lika föraktade Gåsajakten. En 4 timmars poängpromenad från helvettet!
Allt sammanfattat i den anrika bågskytteklubbens anordning, vilka jag inget hellre i går kl 14:00 önskade hade vänt bågarna åt andra hållet och med en viss elegans satt stopp för dumheter som Gåsajakten!

Detta hade kunnat bli en trevlig och gemytlig tillställning om det inte vore för några mindre genomtänkta faciliteter:

*Regn från helvettet
*Hundar från helvettet
*skog från helvettet
*Lera från helvettet
*Kyla från...ja ni vet vart!

Jag mitt praktnöt, glänste med min okunskap och inkompetens gällande skogspromenader, då jag dök upp i tygskoroch jeans. Dessa var våtare än vatten efter 5 minuter. Om jag låter fantastisk bitter är det för att jag är det. Dessutom slog min sambo mig i de olika uppdragen som dök upp på vägen, och som ammoniak i köttsåret så retade funktionärerna mig för det. Jävla Robin-Hood pajas!
Som om inte detta vore nog hade vi med oss svärmors hund som väger 500 kilo och har damp.Som att ha en 500 kilos-nyårsraket i koppel)
Densamma skulle jag dessutom ducha ren efter plågoresan, den fick spel i min minimala duschbur, och jag ramlade och slog i armbågen. Då ville jag gråta!

Den enda behållningen med lördagen var efter allt var klart, när hundarna fått sin narkos, när kaffet var bryggt och jag mumsade i mig 5 st gammeldags gräddbullar och läste min svindyra X-Men tidning!
Det var då den bortblåste livsgnistan visade upp sig igen...

Men liksom med Body-Pump säger jag...NEVER MORE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback