Bingo-Biljett

Dagens roliga: Linus på avdelningen sa Bingo-Biljett istället för Bingo-Lott!

Jag lät min sambo köpa in de traditionsenliga Bingo-Biljetterna för uppesittarkvällen i kväll.
Detta har vi gjort i många år, vi spelar Bingo 1 gång om året, så är det bara, sedan om man spyr på allt vad bingo heter, spelar ingen roll, spelas skall det.
Sedan om Bingo är lika stimulerande som att  älska med en säck cement gör inget, en tradition är en tradition. Vanhelge den som rubbar på en sådan. Smiskas skall han i helvetets hor-hus tills dess att stjärten liknar en polkagris från Gränna-land.


Tänk va kul att sätta en korv i toppen på granen, eller spela enbart låtar av Uggla på julaftons kväll...det skulle vara annorlunda det...


Fast visst är det trevligt med tradition, även om inte Bingo pilskar upp stämmningen så gör de goda vännerna det, och min ljuvliga sambo! Och vad är bätter än lukten av plastbarr och julklappspapper....

Mummu brumma.....puss på er alla....nu softar jag i väg....



Kommentarer
Postat av: Korrarn

Varför är det så svårt att stava till tradition fralle???

2005-12-23 @ 18:28:24
Postat av: sanna

Uppesittarkvall...mysigt!!!! Ett maste!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback