Rör inte min Uggla

amen kom igen!

Den trötta polska ambassaden skall anmäla Uggla för "hets mot polacker" för att han har med en strof om att en skum ploack skall renovera hans badrum, i schlager-låten "För kung och fosterland".
Ser ambassaden bara till att deras landsmän bygger ordentliga badrum i stället, så slipper dem höra sådana texter i låtar! Visst kan man skoja om att svenskar äter älgbajs och att svenska flickor endast är blonda & kåta, men om polacker och dess svartjobb skojar man tydligen inte. Då är det hets mot folkgrupp.
Vad är då folkgruppen, är det polen? Där bor det 38,5 miljoner människor, där max 100 personer hört talas om Ugglas låt. Är dem verkligen hetsade då, hela Polen??

Är det inte ganska löjligt ändå. Kan tänka mig att det inte driekt haglar ironi och skämt i korridorena på den polska ambassaden! Kul ställe!

Sluta bråka med min Uggla!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej
Inte ofta jag skriver här i din blogg, jag brukar bara läsa den.
Men nu så får jag faktiskt hålla med dig till 100%.

Snart är det kaffe!

/Lusen två rum längre bort!

2007-03-07 @ 14:34:16
Postat av: Fralle

Åh, en får tacka!
Jag dricker för mycket kaffe, men det är vansinnigt trevligt att dricka kaffe!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback