2 tsk pest, och en msk kolera (rågad)

Jaha, arbetslivet är i full rulle och vad passar då bäst om inte lite sjukhusbesök!
Jag fick i förra evckan några röda EXTREMT kliande prickar på kroppen. Så jag fick vackert åka till axessakuten i Söndags för medecinsk bedömning. Väntetiden tog ca 5 timmar, besöket av doktorn ca 5 sekunder.
Doktorna angav det latinska namnet ( han hade lika gärna kunnat säga: sex laxar i en laxask, man fattar ju inget änkdå!)  Tydligen ett virus som kruppit sin in, och besudlat min bål! Tavegyl på det, och man blir frisk och kry som en dansbands-basist!
Det enda vara att dessa små vita piller inte alls lindrade min klåda, utan istället hjälpte mig att bli ÄNNU mer disorienterad och trött än vad som vanligen är fallet. 
Så nu har jag lagt en helig förbannelse på axess-akutens amatörläkare, och vänt mig till en privatläkare. Hoppas på bätter tur där i kväll kl 6. Då ska jag klia upp fläckarna så blodet sprutar och skrika att jag vill ha morfin.
DÅ kanske dem fattar att det är jobbigt när dte kliar!

Tycker jag hållt det bra en vecka utan att gnälla för mycket!
Men nu får det VARA NOG!
Nu ska här gnällas så att tanterna på lång-vården får tinnitus!
That´s what blogg is for....


 

Kommentarer
Postat av: mamma M

såja,såja det finns alltid dom som har det värre!Doktor Hans kommer säkert med något bra förslag. (jag lider faktist med dej!)Mamma M

2007-08-29 @ 08:45:02
Postat av: Molle

Ja, denna underbara sjukvård, eller vad skall man säga??Hoppas du får bättre piller.

Postat av: Jonte

Ja, en kortisondos senare verkar den värsta klådan släppt. Men man är lite mör efter massa piller & blandningar av kortison och annat mumsigt!
Jag vet i alla fall 2 saker, det är ingen kronsik sjukdom och det är en inte så vanlig sjukdom! tack för uppmuntran=)

2007-08-29 @ 16:23:51
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback