Bar-Mitzvah

Fram med mjödet, stäm upp till sång änglakören, nobelpristajm, och denna gång i litteratur.Jag tror Horace valde mellan följande –  

  • Carolina gynning – ” Du får 100 spänn om du hör vad jag säger”
  • Leif GW persson – ”Du får 100 spänn om du inte somnar innan sidan 18!”
  • Orhan Panuk – ” Du får 100 spänn om du hört talas om mig”
 

Jag kan tänka mig massor av exalterade personer som bara inte kunde vänta på att Horace skulle läcka vem vinnaren var.Inte helt otippat blev det Panuk. Låt er inte luras att namnet låter som en holländsk paj, karln har skrivit mycket bra. Tex självbiografin: Snö är mer än snö. ( Samt uppföljarna, kolera är mer än pest, och kvinna är mer än hemhjälp)
Han är vansinnigt djup vår vän Panuk, snö är mer än snö…ja om den är gul!En person på Aftonbladet sa det nog bäst: - Vem fan är Orhan Panuk?Ja, inte vet jag, men prisas ska han.
Horace tyckte bokverket hans var så bra, att han nästan ”kom” i söndagskaffet!Själv tyckte jag Da Vinci koden var bra!Varför finns inte nobelpriset i film? 

En annan sak som jag och Freddie filosoferade i dag om på fikat, var att det skulle bli väldigt konstigt om man satte upp älgens kön, i stället för huvud på väggen!
Det är sjukt, vi är sjuka på 3-fikat. 

Och i morgon bär det av till Ullared…där skall det investeras i ny bög-väst. Min Förra fick sig en runda målarfärg för mycket, och det får ju inte bli för hippt!Och känner jag min sambo rätt, kommer det att investeras i en hel del annat också!
Jag måste sluta kalla min egen väst för bög-väst….helt klart! 

I kväll blir det prima rumpsmisk för mina motståndare i innebandy!Det skall hagla stryk i den svettluktande hallen!No holds bar! 

/FRALLE

Kommentarer
Postat av: Gloom

Det gäller att ha tungan rätt i mun när man skriver namnet på den nye litteraturpristagaren så inte H:t hamnar först istället...

Postat av: Frallan

Sanning broder!

2006-10-13 @ 08:14:44
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Therese

Vill ni höra en osannolik grej!? Får ni ändå! Det är en kille här på jobbet som faktsikt visste vem vinnaren var!! Han ahde bara läst ett utdrag ur en av hans böcker men ändå! Det räckte för att imponera på mig!

2006-10-13 @ 10:47:11
URL: http://kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback