Fralle har det bra!

Fralle skall köpa sin dagliga dos ”drugs” på apoteket i Lindome Centrum!
Före honom står 3 heroinmissbrukare som försöker övertala apotekarna med att de visst har diabetes och att de minsanna har rätt till sina tom-sprutor.
Detta samtidigt som deras genmanipulerade belgianblue-schäfer skäller fram en hjärtinfarkt hos en harmlös äldre kvinna!

Det är i sådana lägen man inser att jorden inte imploderar för att man har en liten nästäppa!
Eller att man inte ligger inför döden bara för att man har en grishosta som aldrig lägger sig!
Det skall bli mitt nya motto, ”Det finns alltid de som har det värre” =)

För att djupdyka ännu mer i min psykiska sfär, så har man det ganska bra ändå!
Jag slipper bli stenad för att jag vägrar sjalett och kusingifte!
( Nu blir väl inte männen det ändå i andra länder, men för jämnställdhetens skull…)
Jag HAR en sambo, en hund & en välmående familj.
Jag HAR ett jobb, en bil och morgonstånd!
Jag har inte tuggat fradga för att det är gott, skjutit en präst från Genéve eller hatat något för att alla andra hatar något!
Jag behöver inte plocka upp morsan som däckat på grannens klinkers klockan 06,00 en tisdags morgon!
Jag behöver inte panta burkar till en måltid!
Jag har dansat limbo utklädd till vitrinskåp på en sarsmittad Pridefestival i dalarna!

Jag har INTE blivit jagad med jellydildo av fogden för att jag söp upp skattepengarna! 

Så man har det nog rent för jävligt bra egentligen!
Men mycket vill ha mest!

I kväll blir det gubba-afton hos grannhelvettet, det blir Wrestling och snack om hur gamla vi blir.
Vi har en tvist om framtida semesteräventyr, vi vill båda åka skidor. Han i Alperna, jag i bollenkollen…vi möts på halva vägen och badar romerskt bad på en bordell i Tallin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback