Utmaning från Borås??


Shit Majbritt, vaknar upp ur min sjukdom och märker att mannen som gav borås sin Mozart, Danne, had utmanat mig! Oh baby, jag är lite svag för utmaningar så här stod det...
Postat av: Danne
Här är en liten utmaning:

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade

5 ovanor eller egenheter, hm..., egenheter kan ju vara positiva medan ovanor ofta är rätt kasst.

1. Min egenhet att dra skämt vid helt fel tillfälle, ofta kan jag rapa ur mig en spydig lustighet när det inte alls är läge för detta. Lite som Chandler i "Vänner".  Som en gång när en McDonalsd-tjej serverade mig fel mat, så sa jag ( på skoj) "Det här måste jag nog prata med din chef om, det här är helt oacceptabelt." Då visade det sig att tjejen var en pryo, utan något som helst självförtroende, såi stället för ett litet flin började darra på läppen och resten är historia. Hon hade dock serverat mig en mellan pommes-frites, och jag skulle ha en stor!!

2. Mitt livsserum och vän. Snuset. ja jag vet, jag hade ju slutat men åtrån och viljan att livsnjuta var för starkt. men nu när min Sambo kom på mig i går, penibelst som det var, kan jag lika gärna erkänna för Världen också. Snus är gott, snus är min vän...that´s it!

3. Jag lyckas nästan jämnt klara mig ur besvärliga disskusioner, genom att vrida & vända på allt tills jag knappt vet vad jag heter, men som ändå "låter bra" och som funkar i sammanhanget. Sedan att jag kanske förlorar den egetliga poängen jag hade till en annan poäng som är nästan lika bra är smällar man får ta.

4. Min glömska. Jag har otroligt svårt att minnas saker, där namnsdagar är ett undantag, men allt annat glömmer jag. Höjden av min glömska kulminerade även denna gång på en McDonalds restaurang, där jag Einemarken & Löken skulle käka lite fint innan en bio.
Jag körde McDriven, mest för att Einemarken legat med halva personalen och undanbedjade sig all form av kontakt med dessa då han ansåg att de alla spelat ut sin roll i Einemarkens förhållande-mall.
( Einemarkens mall stavas, P.R.O.D, Pumpa Rumpa Och Dumpa) ( HAHA, skojja bara, grattis kompis)
I alla fall så hade jag precis rattat fram till uthämtningsluckan på McDriven och betalat, sedan körde jag därifrån, UTAN MAT. Jag trodde vi fått den. Så jag fick ställa bilen, gå tillbaka till luckan, klämma mig fram mellan väggen och en BMW och hämta maten til fots. Eine & Löken skrattar än i dag.

5.Min egenhet att inte vilja köpa blommor till någon. Sandra får en blomma på alla hjärtans dag, och mamma på mors dag. Men det är lite som att äta skinka på jul, det skall bara göras. Annars väljer att köpa prylar när någon fyller år etc. Jag är upplärd i fars skola, han köper inte heller blomor så ofta och vill inte ha när han föräras en födelsedag elelr liknande. Jag tycker snarare att blommor är fina en tid, sedan dör de, och man får plocka torra liljenkovalj-kadaver från golvet.  Det är lite waist of money, att köpa något som inte kan varken användas eller ätas, och sedemera måste slängas.
( Nu får jag väl Sveriges romantiker-fack på halsen)

Jag passar utmaningen vidare till,
Einemarken, Karlstads-Bönorna, Gloom & Pepper!


Kommentarer
Postat av: Anna

Fan Jonas.
Tyckte jag såg mitt namn längst ner.
En utmaning alltså. Jag är ingen bloggare. Jag har vart i Amerikatt, jag fattar inte svenska längre.
Glad Påsk.

Postat av: Danne

Jag är också glömsk som satan. Jag minns knappt mina föräldrars födelsedagar eller vilken post vi får varje dag även fast jag läst den innan. Underligt det där.

2006-01-28 @ 13:32:16
URL: http://dustyrogers.blogg.se
Postat av: Fralle

Anna: haha...blogging is the shit vännen!
Danne: Det kan vara för jävligt rent ut av i bland...

2006-01-28 @ 14:43:08
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Einemarken

Här är Fralles 5 ovanor:

1. Förmågan att aldrig följa med ut på krogen

2. Finns ingen människa på våran runda jord som är mer lättpsykad i spel och tävlingar. Vet man vilka knappar man ska trycka på kan man vända den här killen ut och in på 30 sek :)

3. Snuset. Som nämns ovan. Men börjar man snusa sista året på gymnasiet får man skylla sig själv :-p

4. Att äga en pudel och flytta till Lindome. När han under hela sin uppväxt förbannat toffelhjältar (eller mera hållt med när jag har gjort det ;) ).

5. Förmågan att inte ha några pengar. En man som aldrig går på krogen och jobbar 60 timmar i veckan. Vart gör han av stålarna??????


Sedan har han faktiskt inga fler ovanor och det är därför han är världens bästa Fralle! ;)

2006-01-28 @ 15:18:21
URL: http://einemarken.blogg.se
Postat av: Gloom

Nej, inte en till som vill utmana mig!!!

Jag har aldrig under våra tio år köpt en blomma till min fru!! Jag hade sån tur att jag, innan vi blev ihop, sade att män som köper blommor till sina fruar/flickvänner gör det bara för att de har dåligt samvete för att de har varit otrogna!!! Skulle jag köpe en blomma nu så tror ju hon att jag varit otrogen... så djävla bra har jag det!!!

2006-01-29 @ 13:13:28
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: conny

baaaaaah jag gillar att säga bah jag också!

2007-06-11 @ 08:42:46
Postat av: sammy the boy

haha tjena fralle ska vi äta kött eller? kött!

2007-06-11 @ 08:44:14
Postat av: sammy the boy

jag ber om ursäkt för mitt beteende. sorry mudafucka

2007-06-11 @ 08:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback