Televisionen svek mig!

I afton tänkte jag och min efter arbete, sönderstressade lekamen, softa framför vad televisionen har att bjuda.
I dag bjöd den på ett program om kall-betande renar i Nordmaling. inga, och då menar jag inga förutom den stackars grupp som kallar sig Nordmalings-bor, kan tycka att något sådant är underhållande tisdags-nöje?
Sveriges television, ett företag av dignitet, som har Sverker & Adaktusson, förstör min TV-Tisdag, och kissar i kors på den svenska befolkningen!

Uppdrag-granskning redaktionen verkade ha en rejäl bakfylleångest som bjuder på en sådan påse bajs!

Och inget annat heller på TV! Därför bloggar jag nu!
Äntligen har kylan kommit till Lindome-City, det betyder lite jul-feeling mitt i all misär!

Dagens tanke: Varför tittar alla tvättfacister på mig som om jag vore efterbliven när jag tvättar. Jag tar ut alla kläder på en gång och in i tumlaren, sen är jag färdig. Medan min tvätt-granne, plockar plagg efter plagg, går noggrant igenom tvätt lappen, och granskar plagget så ingen stygg fläck besudlat sig fast på plagget. Sedan går de igenom med lupp på samma plagg så att inte sömmarna blivit nötta på den ny inköpta koftan!

Dagens tanke 2: När blev kofta poppis igen. Ohippa jag tänker på morfar när ordet"kofta"brukas! Kofta är något som stickas, inte som man köper! Lamm smakar som kofta!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kofta är ett klassiskt och snyggt plagg. Ett ganska feminint och sexigt plagg dessutom.
Vissa koftor kan vara snygga på killar..

Jag torktumlar också ALLT...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback