Demens??

I går skulle vi anhöriga på adventskaffe hos farmor med pansjis-kamrater på hemmet!
Det vi inte visste var att pensjisarna på sin rikstämma beslutat att blåsa oss anhöriga genom att låta oss genomlida en timmes tortyr innan. En sorgefull föreläsning om demens och allt tråkigt det medför.
Förhörsledaren ( föreläsaren) var mycket korrekt och det lät precis som om hon talade till ett barn som är på bristningsgränsen till gråt, försiktigt försiktigt!
Jag höll på att gripas av garv-panik, då situationen förföll sig vara så gravallvarlig så den blev komisk.
Man kände sig tvingad att läsa info-lappar så att inte förhörsledaren skulle bryta i hop eller nåt.

Sedan var det adventskaffe, och jag stoppade i mig så mycket saffran bullar & kakor att jag skämdes.
Min speleman till farbror, spelade ett potpurri på dragspel till pensjisarnas glädje.
- Ett dragspel är alltid ett dragspel, sjöng pansjisarna i kör.....NÄHÄ, jag som trodde ett dragspel alltid var en harts-fiol...
Jag hamnade bredvid en trevlig äldre herre från Mullsjö, som pratade om allt som kom han för!
Själv fick jag fruktansvärda svettningar runt stjärtområdet, stolarna var dåliga, hård-träiga och fula!

Lasermannen var sjukt bra, ser fram emot dokumentären på Söndag med John Assonius! En sån sjuk hjärna. Men av någon anledning en mycket fängslande historia!
Finns att se på SVT.SE....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback