Stockholm-City

När jag var i Stockholm förra veckan var det nog den sämsta veckan rent event-mässigt att besöka konungens stad på! Dessa aktiviteter pågick helgen v 22

*Stockholm Marathon (Tänk dig 1000 tals sjuka människor som springer i 28 gradig sol i evigheeeeet)
*Irak konferens ( lustigt att lägga en sån i Stockholm och inte i , typ, Irak!
*KISS konsert ( Tänk vad poppis man hade varit med Gene´s tunga)
*Landskamp Sverige - Ukraina ( Elaka tungor säger att det var roligare att räkna antalet i publiken, och sedan kontrollräkna så siffran blev rätt, än att se den taffliga matchen)
*Skratt-Stock ( Ståupparnas riks-konferens)

Så det var lite folk i rörelse kan man ju säga!

Jag gillar Stockholm, det är mycket vatten, härlig atmosfär och .....ja...mycket vatten!
En sak fattar jag inte dock, att Stockholmarna nyttjar ordet "Dryg" till inflations-gränsen!
Här är några meningar som jag hörde i pereferin:

Ååå...va drygt pris. ( Ok, "dyrt" jag är med)
Ååå...vad korven smakar drygt. ( Sen när blev dryg en smak?)
Ååå...vad drygt min livrem sitter...(..sa en person som inte ens hade livrem, men ville bara säga ordet "drygt")
Ååå..kan det bli drygare ( sa en kille som uppenbarligen var irriterad. Ja det kan det ...om du äter en korv också)


Och nu sporten:
Korpen i Mölndal-City-Korp
8-0 till Musikservice i går i slaktmatch mot serieledarna.
En idrottslig våldtäkt på de som sade sig vara duktigast.
Tyvärr för motståndarna, hade de endast 5 personer mot våra 10!
Men vinst är vinst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback