dags igen....aiit!

Jag får väl hedra min blogg med ett inlägg dårå....denna sump-runkiga Julidag då molnen visar sitt gråa arsle, och bjuder oss sol-törstiga själar på oändligt november-väder. Lika kallt som i tuttanchamons heliga stjärt.  Men, men om 2 v bär det av till Kreta, la Chania, för 2 veckors välförtjänt sol-semester. Och i och med att jag jobbar nu, kan det lika gärna vara sunk-väder.

sista veckan innan semester, det brukar bli lite halvdant med motivationen, men det rullar på. Det känns dock inte som sommar, men det kommer väl allt som veckan flyter på.

Jag hade ett odrägligt kalas den 22:e Juni, då yours truly, antog den ålderstinna skepnaden av 25 år.
Ungdomen hejdå, isschyass välkommen! Min vän Joel blev av mig utvald till kvällens toastmaster och denna uppgift löste han med bravur. Jag fick 2 hemma-komponerade sånger en av släkt, och en av vänner. Detta var mycket överväldigande, nästan lika överväligande som att min kusin Carro drack upp majoriteten av snapsen och sedan daazade på min brors fusk-skinns soffa! Jag slet i dagarna 2 med att förbereda det stora taberaset som i mina ögon blev en oerhörd succé. Mycket kärvänligt, med sång, gitarr ja till och med folm som spelade näsflöjt närvarade. Och så min fabbe då, fabbe lasse som kunde hela 7 olika arrangemang till " ja må han leva", han tog allihopa vilket gjorde födelsesången till en 15 minuter lång konsert, starring Fabbe Lasse. Han sjöng dessutom "Ja må HON leva" flera gånger under framträdandet.

I vanlig oprdning fick jag tvinga hem Joel vid 3 tiden, då jag ville sova och han sjunga ännu en falsk variant av hans idol Jimmy janssons,- Vi ska gunga, därav gick våra visioner om kvällens kalas i sär. Joel fick gå hem och dricka vatten och se på wrestling.

Tack alla som var där!



Kommentarer
Postat av: mamma M

det var en jätte trevlig fest, trots dragspelandet :)(eller för dragspelandet).
Första inbetalningen är gjord, hoppas din darrande muskel ? har slutat darra tills semestern! Ha det gott Mamma M

2007-07-03 @ 07:11:58
Postat av: Frallan

Bättre och bättre dag för dag med min "alien-muskel". Jag kan utesluta parkinsons! Tack för allt!

2007-07-03 @ 10:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback