Orka plugga!

Ja se dessa studenter....
De jobbar i bland och går i skolan i bland, medan man själv knegar grövre än en skogshugar-valk, dygnets alla timmar. Därför är den nya Telia reklamen så grymt kul när de säger: "ÅÅÅH, vilken tenta ångest, äh, ska vi gå på café och fika hela dagen?"

Där är urtypen av student för mig!

Nog för att de är gnälliga av sig, men creddas skall de för att det gör någonting med sina liv.
Medan jag som kontorsråtta får tillbringa mina levnadsdagar med att fläkta mina kontorstolshemorojjder med ett fönsterkuvert, så finns det faktiskt människor som FRIVILLIGT återvänder till den ångestfyllda skolbänken och lär sig saker som de kanske aldrig kommer att ha nytta av!
Det är styrka!

Därfår får ni alla studenter denna dag, för att ni orkar! Att ni orkar orka!

Kommentarer
Postat av: Gloom

Det är en stor fördel om man har en partner som studerar och är sån så att hon hellre städar och lagar mat än att tentaläsa!!! Jag hade det så och det var kliniskt rent hemma jämt, men det blev en del omtentor för henne...

Postat av: Therese

Jag både jobbar och studerar.. Vilken dag får jag? Skulle vilja ha 10 veckor om du kan fixa det? Måste skriva en uppsats...

2007-02-13 @ 15:15:11
URL: http://kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback