Bigarå-Bodil och hans klot

Gårdagen som började med en härlig frukost, fåglar som kvittrade och bowlingmatch för de yngre, avslutades i katastrof och djup tragik.
Jag spelade grymt dåligt i går, när jag och Bodil spelade några serier i Frölunda. (som förövrigt ser ut som vilken knarkarkvart som helst utvändigt) Detta förstörde min dag. Bodil hade dock den goda smaken att ändå bjuda med mig på Bio på kvällen, men mestadelen funderade jag på vad som gick fel...släppet, tajmingen...jag blir GAAALEN...på denna biliotikarie-sport!
Det är bara folk med långa halsar och hockeyfrillor som spelar bowling.

Däremot funderar jag på att tillsammans med Bodil starta korplag, där även jag kanske kan få glänsa.
Så länge vi spelar mot penionärer, bensköra & funktionshindrade personer kan vi nog hävda oss en smula....

3 tips i bowling om ni vill glänsa
* Ta inte i så det kommer a)kiss eller b)avföring i byxan, slappna av i hela handen
*Ställ er i mitten av alla prickarna och SIKTA på  pil 3 från vänster, rak arm
*Behåll lugnet och glädjen, och skrik inte könsord i barns närhet, måste det skrikas könsord välj mildare former som "skinnspik" och/eller "silvana rosenduva"

Bonustips: Försök att inte hata ihjäl den förskräckliga människa som råkar vinna. Försök hellre hämnas genom att stjäla hans kavaj!

Allt detta misslyckades jag med i går...utom kavajstölden, det gick bra!
Men Bion som Bodil bjöd på var väl mysig, natt på museet, typ Jumanji 2 fast för lite humor!
Bodil tyckte den var bra för att den var så verklighetstrogen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback