Ha ha ha hadenäran!

Grattis alla ni som heter Vega! Ni har namnsdag i dag! Viva las Vega!
Något som förbryllar mig är att det är ett tjejnamn, den enda vega jag känner till är killen med masken i Street-Fighter två, han med Wolverineklorna!  Cool kille med hästsvans.

Jag min slentrianbloggare, vågar visa mig igen, men det  blir allt mindre bloggande nu. Får se hur länge jag orkar, sommartider är de värsta bloggtider. Kanske mer till hösten?!?

JItex tog hem sin första seger i Div 1 i helgen, stort. Back to allsvenskan, och fort ska det gå.
Dett mot malmöiterna Husie, lätt, 2-0 bara sådär änna...

Dalsjöfors i helgen, dags att ladda rösten med mjukmedel så jag får till rätta Uffe-Elving stämman som speaker.

I helgen var även mor & far hemma på visit, vilket innebar att lördagen kvoterades in i 50% städa och 50% laga imponnera-på-mamma-mat. Det är svårt då mamma är en oerhört skicklig kock, och jag har inte ärvt en gen av det! Jag har däremot ärvt min farfras big-size-näsa-gen, men det är en annan historia. Det försvårades även av att min sambo trodde hon fått tyfus i tån, och visade denna med 5 minutersintervaller.
Det blev en potatisgratäng med tärningar ( av potatisen, inte spela-yatzy-tärningar) samt en omsorgsfullt stekt fläskfile med hemma gjord tzatsiki. Hade nog i en klyfta vitlök för mycket. Det brann i ögonen i morse när jag slängde ut den från kylen. allt har fått vitlökssmak i kylen nu. Tur att jag gillar vitlök!

Vitlök is the shit!
And it kills vampyrer!

Kommentarer
Postat av: mattias

Hur gick det med cheesecaken? Varför läser jag inget om den??!

2007-04-24 @ 13:05:09
Postat av: Sanna

Jag älskar också vitlök. Men jag knaprar minttabletter och tuggisar jämt så att jag inte avslöjas.

Postat av: Sandra

Försten så var det jätteilla med min tå, den mår fortfarande inte bra! Så gnäll inte över den du...

2007-04-25 @ 12:31:50
Postat av: Sandra

Försten Jalle balle... den Cheese Caken vi gjorde. Receptet finns på min sida:
www.nogg.se/sandraborgh
Ifall ni vill byta fler recept, ni var så söta när ni gjorde det!

2007-04-25 @ 12:36:23
Postat av: Frallan

Vi bytte inga recept, jag snodde jalles rätt av....

2007-04-25 @ 14:20:46
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback