Karlstad tur & Retur

Hejsan hoppsan alla glada! I går anordnade min fabbe en Road Trip till Karlstad! Värmeland, full av värme och skog. Vi skulle hälsa på Tessan, och sedan se matchen Jitex-QBIK som avrundning!Så Jag, Sandra, Emma och Lasse tog våra knytten och åkte vägen som gud glömde, Väg 45 till Karlstad. 

3 Bra saker med Karlstad
 
  • Ganska lätt att hitta för en utan lokalsinne.
  • Den högra bankomaten på torget, fungerade väldigt bra
  • Bengt-Alsterlind effekten, av någon anledning verkar det som om alla kan ALLT!
 3 mindre bra saker med Karlstad 
  • En total avsaknad av ”hese Fredrik” som vi skulle tuta med på matchen för att få lite liv i den fisk-döda publiken.
  • Den vänstra bankomaten vägrade mitt fullt dugliga kreditkort. (Ger mig fan på att de hade något anti-Frölunda-larm-system,)
  • Det fanns inget smör & Ost till Tessans bjudning av Digestive-kex. ( Min hungrige farbror vurmade för att denna punkt skulle vara med)
 Min kusin åkte med till värnersborg där vi dumpade henne hos en mystisk kvinna med alldeles för rött läppstift till hennes alldeles för röda hår. (Dessutom hade hon en i synnerhet blek hy)Som vanligt när någon ser extremt rolig ut, är jag strikt professionell och brister ut i ett långt och hånfullt skratt. Jag torkade tårarna och vände mig mot torg-fontänen och låtsades att det stod en rolig text på fontänkanten.Det stod: Denna stad ödelades i brand. Vilken tur att de han bygga upp den innan vi kom, lite töntigt kan ni tycka, men så var ni inte heller med! 

Efter detta njöt vi av den smakfulla akvedukten i Håverud. För er som inte vet vad en akvedukt är, så åk inte dit, ni blir inte klokare på det.Det är som en bro för båt fick jag återberättat för mig senare i Karlstad. ( Tack Tessan för din snabbhet i uppslagsboken)Varför kan man inte bara säga då: Bro för båt! Akvedukt, det låter som ett av världens 7 underverk eller nåt!Sedan blev det en kopp kaffe intill Akvedukten hos en Thailändare. Hon var väldigt noga med att berätta att wienerbröden inte var ett dugg färska. Farbror Lasse köpte detta säljsnack och tog 2. Sedan försvann han in i skogen, men vi hittade honom snabbt nog för att komma i väg till Karlstad i tid! 

Väl i karlstad bjöd Tessan på (Fantastiskt gott) kaffe med Digestivkex. Vi fick träffa hennes mystiske och omskrivna J, och pratade lite allvar med honom om hockey. Rekorderlig karl du skaffat dig Tessan, men det var en liten säng, mycket ligga-sked praktiserande där kan jag tro!Det var i alla fall kul att hälsa på, och vi åkte vidare till den stora matchen! 

Vi var väl 7 Jitexare på läktaren men jag kan lova att vi lät som hundra. Karlstads sur-gubbe förening skapade genast allians mot oss. De utförde huliganska vidrigheter som ”Hytt med näve” & ”stränga blicken”. Men det var väl kanske inte så mycket att hänga i granen spelmässigt. 1-0 till H.A.J.K-laget stod sig till 89 minuten då Leah Robinsson frälste oss med sitt 1-1 mål.Som vi jublade. Vilken match. Kändes som en seger!Jag kastade konfetti huvudet på den suraste gubben.

De tre timmarna hem var lättsamma, en snabb kebab i Trollhättan, och en ny borgerlig regering senare var vi hemma i Mölndal City!Jag röstade på Persson, mest för att jag tyckte det var kul när han sa att Reinfeldt hade gått upp i vikt i TV. De flesta i Sverige tyckte nog inte det var lika kul, verkar det onekligen som! 

Sverige Demokraterna kom in i kommunen i Mölndal. Jag tänker på min gamla finska farmor, hon är lite dålig nu, hoppas dom inte skickar hem henne!

Kommentarer
Postat av: Gloom

Välkommen hem ifrån fiendeland!!! Tänk om det istället hade stått på skylten : "Denna stad kommer att ödeläggas i brand"!!! Då hade du skrattat fortfarande tror jag... jag hade gjort det ialf!!!

Postat av: Therese

Du glömde att berätta att vi lärde oss ordet adekvat också Jonas ;-)
Undrar också om du fick in J på några bättre tankar rörande hockeyn?

2006-09-18 @ 11:06:03
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Frallan

Tess: Betydde det inte överenstämmande? Bra bok du hade där! J fick nog sin dos av galna Göteborgare, han får smälta detta nu så tar vi det till diskussion när han o du kommer till GBG, då är han i minioritet!

Gloom: Det kanske skulle stått, denna stad borde ödeläggas i brand, eller i alla fall Löfbergs lila center!

2006-09-18 @ 11:28:27
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Gloom

Klart att "borde" hade varit ett bra alternativ också!!!

2006-09-18 @ 13:09:36
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Fredrik

Trevligt. :)

Må BRA

2006-09-18 @ 15:00:27
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Sanna

Du är så rolig så jag läste högt för Ella...

2006-09-18 @ 17:18:36
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: Frallan

Sanna:Jag tar det som credd då ;o)
Freddie: Trevligt värre!

2006-09-19 @ 07:59:41
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback