My yard

Jaha, då var det Tisdag igen…tvi tvi… 

Är det något som jag hatar mer än tisdagar, så är det min granne en trappa ner.
En tant-fan på 100 oljiga pannor, vars ledljus här i levnaden är att göra livet osockrat för oss ”riktiga” människor i grannskapet! Hon gnäller jämt…VARENDA DAG!
Om vi går på toa en gång klocka 23.00, ja då har vi enligt hennes utsago stått och spolat upprepade gånger 2 timmar i sträck.
Om vi har haft ett stillsamt kalas fram på småtimmarna, ja då har vi möblerat om lägenheten  04.00, mördat ett okänt antal strutsar och bjudit in på en Bar-Mitzvah för alla med en ljudvolym långt över smärtgränsen.
Hon kan ta sin förkalkade kropp och masa ut sitt ondo till en skog eller någon Ö, där hon kan leva avskilt, ostörd och ett med naturen. Jag och min sambo har således rasat in i vår tids första grannfejd.

Fralle VS Tanten…only on pay-per-wiew.Bah gaaaad, watta fight! 

Jag har en välsmord vett & etikett historik, och kommer bra överens med majoriteten personer som på något sätt har med mig att göra. Mina föräldrar har lärt mig att ha respekt för de äldre, (synd att dem inte lärde mig räkna också) och tro mig, det har jag!
Men samtidigt bör respekt förtjänas, och inte automatiskt erhållas pga en faktor som ålder, antalet hockeybilder eller storlek på pectoralis major!
Eller allra värst, en övertro på sin egen auktoritet, som i själva verket bara finns i dennes huvud.
Att vara självgod, men ändå kunna skratta åt egna brister är charmigt och intressant.
Att bara vara självgod, och dessutom tro att man är bättre än någon annan, är bara tragiskt!
Att vara en tant som gnäller på Fralle, då vet man inte vad man gett sig in på. 

You tanten, are in my yard, and I´m that big dog watching that yard! 

( Förmodligen kommer jag bara att ignorera tjötet =)

Kommentarer
Postat av: Gloom

Ja se gamla kärringar!!! Jag saknar den tiden då folk började betala med kort i affären. Det stog alltid ett par kärringar i kön och gnällde, så där lagom högt så de kortbetalande skulle höra, att det var så bedrövligt att de skulle använda korten för att det tog sån tid när kvittot skulle skrivas på. När de själva kom fram och skulle betala så stod de alltid där och gaggade, "Jag tror att jag skall ha en 10-öring här någonstans... och så blev det en evighetslång väntan på att de hade öppnat alla små fack i deras röda skinnimitationsportmonäer" vilket då ofta tog tre ggr så lång tid som att betala med kort!!!

Man blir trött på deras gnällande asså, inte undra på att männen har kortare levnadslängd... de vill bara bli befriade från allt gnäll!!!

Postat av: Frallan

A-fuckin-men broder!

2006-10-31 @ 15:47:44
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback