Helgen Gud glömde!

  Vilken helg, grejer hela tiden, precis som det ska vara!Det började i Fredags när min sambo och jag gjorde det heliga Ullaredsbesöket. Där märks det att det är skillnad på folk och en sjukt jävla massa folk. Ullared är ett maktpalats, de förbiseddas forum där den hungrigaste vinner.Sandra fick slåss med näbbar och klor, för att komma över en Tunika som är snuskigt inne just nu! Många ålderstignare fick sätta livet till i Tunika-kriget. Själv vandrade jag i godan ro, helt ovetande om det blodbad som rådde på damernas, på herrarnas kalsongavdelning. I en timma gick jag runt där och försökte gissa mig till vem av de 10 maniska män, som möjligtvis kunde ha avlagt den smygande prutt-lukten där vi stod.Jag uteslöt ingen, inte heller mig själv. Förmodligen var det den där 16 åringen som hade knutit sin scarf så hårt att pannvenen höll på att brista. 

Vi kom hem sent. Och nervositeten inför Lördagens stora match mellan Jitex och mallbacken började levra sig.

Det var en helt sjuk match, där jag som speaker hamnade i centrum för en gångs skull.Det var i 23 minuten lite gruff framför Mallbacken-målet och jag tittade med mördande blick på bollen samtidigt som tummen vilade på Cd-spelarens ”play”knapp i hopp om att få spela Jitex Mål-låt!Lyckligtvis fick jag också det, om det inte hade varit för den lilla detaljen att bollen inte var inne!När jag spelade ( tinnitus-högt), stannade mallbacken upp och Amelie kunde sätta bollen på riktigt i mål. Då spelade jag låten igen och låtsades som om det regnade.Jitex vann med 1-0. Snacka om 12:e spelaren.Dock creddade Tornfalk & Björk mig då de faktiskt höll med om att bollen var inne första gången! Domaren hade fel, jag hade rätt…som vanligt då!Läs ur
GP här. 
Ljudteknikern = Fralle

Blev också omnämnd i Damfotboll.com, fast då för andra saker.
Trötte Bernt på nätupplagan, har förmodligen inte fått älska på väldigt länge och måste nu utbryta i hat mot Jitex Bk. Jag kan bara häsla Bernt att du har helt fel, fråga själv, din kofta är skitful och glöm inte att sondmata din fru i kväll då det räcker med en seg gnällspik till middag!

Efter denna pers, och viktiga seger, behövde jag en styrketår. Jag och Joel med flera försvann ut i natten på biljard & Discobowling!Det blev lite shot-drickande vid bowlingbanan. Tyvärr var inte alla shot:ar mina, detta skrattades det åt en del. Avfallskvarnen och slattuppsamlaren Fralle visade sin mörka sida!Dessvärre hade min Sambo samma plan, fast hon kom hem senare….Dessvärre säger jag just för att hon inte kom ensam. Hon hade med sig en man hem. Min farbror.Fabbe Lasse hade inte ”orkat” gå hem, och övernattade högljutt i vår fin-soffa i all sin nakenhet!Detta gör nu att länstolen numera är min ordinarie position vid TV-beskådning!Efter detta följde jag och Joel upp gårdagens fylleslag vid bowlinghallen, med lite ”riktig” bowling i Mölndalshallen!Jag slog en stabil 700 poängare på 4 serier, och lyfte ett hedersamt snitt på 175. Inräknat årets första 200-serie!På grund att min försäkring inte täcker olycksfall, berättar jag inte vad Joel fick. 

Avslutningsvis, innebandy på kvällskvisten i går. En förlust mot de ”svarta” laget ( Som dock består av vita människor), var oheligt surt. Tänk vad tråkig idrott är när man förlorar!
Eller hur Joel?? =)

Kommentarer
Postat av: Gloom

Det var fanimej inte dåligt att som en man få avgöra en dammatch, och givetvis skall du då bli omnämnd i GP!!!

Postat av: Frallan

Nä, det tillhör sällsyntheterna, men trevligt var det!

2006-10-17 @ 08:10:49
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback