Hej då allsvenskan

Så… 

Då var denna allsvenska över.Jitex ner till Söderettan, knuffade från branten av självaste Pia Sundhage med ett försmiskat taggat Örebro KIF.I dessa tider av hat och avundsjuka har det blivit torrt i bloggen på inläggs sidan.
Torrt om inlägg var det även i ödesmatchen i går, och det är klart att man är besviken/förbannad över kommande år i träsksvampen Söderettan, men det kanske kan göra laget gott och återfå ”the force” inför 2008 års Allsvenska!
Örebro var som sagt ett bättre lag, och slog oss helt rättvist med 3-0. Då försökte jag ändå smörja Sundhage med en av hennes gamla ”Jitex-låtar”, och hon blev gladare än nyutlöst 15 åring, och vinkade frenetiskt och gjorde tummen upp åt mig! Det kan jag ge henne, hon är ändå ett varumärke i sig! 

Bästa minnen från årets allsvenska, ur en speakers synvinkel: 


 

  • Umeå matchen: Jag var bakfull som en gris, men lyckades utföra ett lyckat framträdande i paus där 2 tappra flickor dansade med sina hundar inför 1200 skrikande fans.
  • Hammarby matchen: Sofia Skog gör mål efter 2 minuter, det var magiskt!
  • Mallbacken matchen: Jag sätter på mållåten för tidigt, Mallbacken stannar upp undrandes och Amelie sätter bollen lätt i mål. Jag blir hatad av media och av Karlstad för min fadäs. Men vi vann…
  • Borta match mot Hammarby: Jag lirar lite med Amerikanska Katie Ericsson innan match på kanalplan. Katie skjuter mig sönder och samman, och folk säger att tjejer har dåligt tillslag….bah!
  • Match mot Djurgården: Marika Domanski/Lyfors berömmer mig för mina insatser i speakerbåset, det var kul!

Nu är det slut på fotboll. Nu kommer hösten i en rasande fart och kyler ner folks levnadslustar, och bedövar landet med frost, kyla och förbittring.Jag är ett sommarbarn, och föredrar när solen skiner och svetten rinner i rumpvecket, men den tiden komemr snart igen….det är bara tålamod som behövs just nu! 

Något jag inte kan rekommendera över huvudtaget är det nya köpcentret 421 i högsbo. Jag och hela Göteborg hade planer på att besöka detta, i onsdags.Så mycket folk, så lite fritid, så mycket ondska vilar över 421.
Tyska elektronikjätten Mediamarkt hade en ”Balder-kö” som jag aldrig sett maken till. Köa för att komma in och bli av med pengar…nej tack, aldrig tack!Det enda som gav lite behållning, var att El-Giganten var där och bjöd på gratis korv och raggade kunder ur Mediamarkt-kön.Dom hade halva inne på mig med, och då menar jag att jag var sugen på korven men inte på El-Giganten!
Det kallar jag konkurrens! 

Övrigt som hänt? Ja, After Work i fredags med gamla grabbagänget. Rangmar skojade till det genom att skratta så mycket att hans snus ramlade ner i den nyinköpta ölen. Det är lite som ska till för att sprida en gemytlig och god stämning bland grabbar!Vi är av den lättroade skolan! 

Until next timeFralle 

Kommentarer
Postat av: Gloom

Visste väl att du flirtat med Pia!!! Hur är hon i "bygget" nuförtiden? Har hon laggaårdsväggen kvar?

Postat av: Fralle -

hehe, där skulle du allt vilja nafsa bäver va....=)

2006-10-30 @ 12:45:48
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback