Look whos back!

Okej då, jag känner att jag svikit bloggsfären en smula ( inte mer), och inte utelämnat väsentliga delar av mitt annars så utblottade privatliv!

Jag har slitit hund i veckorna 3 med att färdigställa lägenheten.
Jag har endast haft hjälp av yrkesman med att slipa parketten, denna yrkesman visade i sin tur tacksamhet genom att marmorera toalettskapet i 8 nyanser av brunt ( och 2 i gult).
Aldrig mer hantverkare.

I lördags drog vi flyttlasset till Mölndal City och alla mina flytthjälpare hade blivit sjuka eller hade andra ärenden.
Så vi var några tappra män som drog det tyngsta. Sambon, min kusin som var tvärsjuk men som jag tvingade med, min ständige vän Jarl von Röd, fader vår och lastbilschaffisen Klas!
När de sista lådorna skulle flyttas in kom alla andra som plötsligt fick ett hål i sitt schema, och krävde flyttmat.
Min plånbok grät!
Jag är säker på att Einemark stod bakom hörnet och avvaktade tills de sista skulle flyttas in!

Nu bor jag i kaoset! Flyttlådor och inga möbler för de sålde vi på blocket.
Till råga på allt så var det högsommar väder i GBG och jag tvingades ligga på alla fyra och pussla golv!
Tack väder!

Nu har jag helt eller delvis med hjälp av K-G, brorsan och Sandra färdigställt följande:
Lagt 3 nya golv ( inte på varandra utan i 3 olika rum)
Målat 3 rum
Tapetserat 1 rum
Målat alla tak
Betsat trösklarna
Bytt dörrar ( nästan klart)
Byggt en ny diskbänk
Kaklat köket
+ mycket mer!

Som yxan i skrevet har vi fått Sveriges suraste sur-kärring under oss, som klagar på vårt odjud när vi renoverar.
Fast hon är så gammal att hon nästan dör vid varje andetag, är hon på hela grannskapet som pesten och spyr sin pensjis-galla!
Det gör ju inte saken lättare när jag i min fumlighet tappar nuckelknippan ner på hennes balkong och tvingas ta mig in på hennes balkong med en stege, fan va gott, nu tror hela grannskapet att jag är kriminell! Och jag har bott där i 2 dagar!

Mer info kommer snart!


Kommentarer
Postat av: Therese

"welcome to the hood"
Har ni verkligen sålt era möbler?

Postat av: Frallan

absolut...nästan alla!

2006-05-09 @ 10:17:09
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Einemark

Jag vill höra mer om hur nyckelknippan hamnade på hennes balkong! =)

2006-05-09 @ 10:51:58
URL: http://einemarken.blogg.se
Postat av: Therese

Men era möbler var väl fina? Varför det? Vad har ni kvar?

2006-05-09 @ 11:39:04
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Frallan

Trenden svänger vettu!
Soffa har vi kvar!

2006-05-09 @ 11:43:06
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Anonym

Jasså golvsliparn sprutmålar oxå?!!! ha ha ha ha, d e la' gött att hantverkarna ännu inte blivit fjollor ialf!!!

2006-05-09 @ 18:26:36
Postat av: gloom

Jasså golvsliparn sprutmålar oxå?!!! ha ha ha ha, d e la' gött att hantverkarna ännu inte blivit fjollor ialf!!!

2006-05-09 @ 18:27:56
URL: http://gloom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback