Schlager-pajas!

Den där flummige tysken som vi tvingats dras med under Melodifestivalen, vilken jävla schlager pajas han är! Det finns bara ett orginal, det är ju Hey-Baberibas "Silvia"...allt annat är clowneri!


NU började det nyss snöa igen...jag har gett upp hoppet om våren. Solenlös igenom i fredags en smula och man kände sig för ett ögonblick något som påminner om lycklig! Men kissar påven i katakomberna, så kissar påven i katakomberna! Dte finns alltså inte så mycket att göra...

Jag har ju med halvt intresse följt schlager-jippot som gränslat landet med Lena PH, Kicki Falukorv och taskiga disco rytmer!

Bästa låtarnai år:
Anders Johnsson - Skön rock-grunge kille med lagom mycket skäggstubb och smink! Bästa låten!
Carola - Sveriges schlagermamma med en "sådär" låt! Men hon hade vunnit om hon så sjöng idol-klassikern "fittan sticker ut"! Carola gör alla låtar till klassiker!
Rednex - En tår föll från min kind, jag lyssnade sönder freestylen 94- när mina national-hjältar Rednex var som störst! Nu, 4 orginalmedlemmar kortare och en Annika med nya bröst större så svänger det rejält om halmtrolls-pickadollernas"Mama take me home"
Poodles: Vikken rockdänga. Jag har Pudel.... fet show

Mellan:  BWO, nog för att Martin Rolinski är en trevlig kille (träffat han live) med svarvad pipa, men rötotten med mus-mustach och lederhosen, jag hatar karln. Men en hitmakare är han tyvärr!

Sämst:
Kicki, påminner om träsktrollet i gamla tyska barnböcker, som ingen vågade läsa!
Magnus Carlsson - Ge dig nu, du har ställt upp för många gånger i porrfilmskläder i regnbådens alla färger, nu kommer du med kostym och tror att vi glömt....
Björn K: Länge leve din näst sistaplats...tråklåt!

Carola var nog bäst ändå, med tanke på Aten. Hon kommer till final men blir typ 7-8:a på sin höjd!

Nu är schlager över, dgas att inrikta sig på flytt och Jungfruplatsen.

Till sist: Tess i KDCHICKS: Karlstad-delfinalen var den sämsta deltävlingen av alla. Erkänn nu!
Bara för att du var där så betyder inte det att den var bra.....gå nu ur denna diskussion med hedern i behåll och håll med mig!!!!! Tack!

Kommentarer
Postat av: Therese

Magnus Carlssons låt var inte sådålig!! Det var vi ense om på vår schlagerfest i lördags. Eller så kanske det var så att ingen vågade säga emot mig a.k.a schlager-Hitler.

Du glömde en av de bsta låtarna som kommer att passera som en "vanlig" låt; Patrik Isaksson "Faller du så faller jag" otroligt bra låt!!

Sen tycker jag faktiskt att enmansorkestern Jürgen var rolig :-)

Postat av: Fredrik

Magnus ja, han biorde läga av.. Han är bara jobbig. Källman var inte alls bra, han borde hålla sig till film... Men Carola ja, hon vann på en så där låt men den är bättre på engelska ju... haha Nä, vi vinner niog inte i Athen, men sist kommer vi inte... IOch ja, i och med mitt utalande så går vi vidare till den stora finalen...

Må väl.

2006-03-21 @ 19:57:20
URL: http://www.freddan888.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback