BUSS 760 mot Varvsvägen

I dag vankas det först en 7 timmars arbetsdag som känns som 14, och sedan brakar helvetet löst!

Dagen till ära gjorde jag min årliga kollektiva resa på buss 760.
En till 3 gånger om året entrar jag bussdörrar, och låter den kollektiva massa få skåda det som saknas dem…MIG!
Det är en helt sjukt trist vistelse att sitta på en buss, om än så i 13 minuter.
Jag började därför observera!

Jag kunde efter några sekunder lätt dela in mina medpassagerare i olika kategorier!
Jag jämförde mot tidigare erfarenheter.

Det finns alltid 1 tjej som är lite snyggare än medel, sitter alltid själv och ser grymt egotrippad ut!
Dessa finnes: Hemma hos Einemark på söndagsmorgon!

Det finns en grupp med den berömda rutinen, Penjisarna där tydligen alla pensjisar känner varandra och tjattrar som om det var sista gången de skulle ses.
( vilket det kanske var också, vad vet jag!)
Pensjisarna hatar kids, så som mig själv, de tycker att pensjisarna skall ha ensamrätt till kollektivtrafiken!
Dessa finnes: på det lokala hemmet, eller på Ullared!

Det finns en grupp med alternativa människor, typ missförstådda flickor med grön tuppkam och en illaluktande fuskskinn jacka med säkerhetsnålar i!
Dem åker buss för naturens välfinnande, och för att dem är så förbannat rebelliska att de vägrar ta körkort!
Deras killar är ofta beklädda med svart, finniga, har stripigt hår, tror att Ebba Grön är från tyskland och luktar våt strumpa!
Dessa finnes: vid näckrosdammen, eller på hajk i balltorp!

Sedan har vi kontoristerna, de har oftast skjorta på sig, ser nervösa ut, kammar över ”sidohåret” över flinten i tron om att folk inte skall se att de är tunnhåriga ( jösses mannen)
De har alltför ofta en gulnad zon i armhålan på skjortan, och pillar frenetiskt på telefonen!
Dessa finnes: på Astra Zenica eller på valfri bordell i borås!

Sedan har vi givetvis också zigenarmamman, med sina sjutton barn och sin alltför stora kjol!
Alla barn gråt-skriker och mamman skiter i världen, och löser en alldeles för enkel sudoko!
Dessa finnes: på Åby Camping

Sedan är det jag, som åker buss ca2 gånger om året!
Varför undrar ni?
DÄRFÖR!

Fest i kväll då, Freddan hade laddat i går med att se en dokumentär om bajs.
Han sa att det var äckligt, men vi andra tror han gillar det!

SNART VM I FOTBOLL, ”Nu ska bollen i luften fräsa, Zlatan har en jättenäsa…HEJJA!!!!!”


Kommentarer
Postat av: Einemark

He he :) Fralle är för fin för att åka buss alltså!! Fy fan :-p

En annan är i praktiken född i bakluckan på 4:ans spårvagn ;o)

2006-06-02 @ 11:12:57
Postat av: Sanna

Men shit du har ju glömt en massa andra typer av människor, alla de fjortonåriga killarna??!! Jag??!! Vart hamnar vi?? Alla tråkiga "normala" människor sen då??!!

Postat av: Frallan

Jga kan ju bara berätta om min egna bussfärd, dina grupperingar fanns inte med! inte just då i alla fall! Om man tittar riktigt noga finns det inga "normala" människor!

Eineknark: DU åker väl aldrig buss eller spårvagn??!!...jag är väl inte för fin, bara för att jag observerade människor på bussen?
Att jag däremot föredrar bilen är enbart av bekvämlighet!

2006-06-02 @ 14:18:15
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Fredrik

Intressant. Bussar är perfekta för att observera människor på. Haha. Du ahr gjort rklockrena grupperingsanalyser tycker jag.

Må KANON

2006-06-03 @ 15:16:15
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Gloom

Hallo Jitex jigolo!!!

Hur gick det för Jitex igår?

2006-06-04 @ 20:16:42
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Fralle -

Åt helvete....0-6 mot Anabola-Umeå!

2006-06-07 @ 08:17:10
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback